امانت دادن رام قطار مترو تهران به شهرهای کرج و قم برای تست گرم و سرد نکته‌ای بود که در جلسه امروز شورا مورد بحث قرار گرفت و معاون شهردار در این رابطه گفت: این موضوع در حال طی کردن مراحل مذاکره است.

واگن مترو

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر در تذکری خطاب به معاون شهردار تهران گفت: شهرهای قم و کرج تصمیم دارند قطارهایی را برای تست گرم و سرد از تهران به امانت بگیرند. این اقدام بر خلاف اختیاراتی است که برای شهرداری ترسیم شده و باید به تصویب شورا برسد؛ این اتفاق بدون اذن شورا نباید انجام شود.

او تأکید کرد: وزارت کشور جلسه‌ای برگزار کرده و صورت جلسه‌ای را تنظیم کرده که یک رام قطار سه واگنه از خط فرودگاه مهرآباد را به قم انتقال دهد در حالیکه تهران به سختی نیازهای خود را برطرف می‌کند. هیچ نیازی وجود ندارد برای تست سرد از قطار استفاده کرد و می‌توان از شابلون بهره گرفت. تقاضا داریم هرچه سریعتر جلوی این اقدام گرفته شود.

لطف الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در پاسخ به این تذکر گفت: اگر در این خصوص نیاز به مجوز شورا باشد نسبت به این کار اقدام می‌کنیم اما این موضوع هنوز در حال طی کردن مراحل مذاکره است؛ بی تردید هدف شهرداری مقابله نیست و  از تذکرات اعضا استقبال می‌کنیم و مواردی که وارد باشد نیز تلاش خواهیم کرد حل و فصل کنیم.

کد خبر 693233
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    روابط عمومی مترو ی اصفهان با دروغ پراکنی خط طالقانی ( ایستگاه خلجا ) را در این حدود 3 سال فوق 26% پیشرفت عنوان نموده است !!!!!! و شهر داری ها در ایران سرتا سری نبوده و امتیاز حمل و نقل عمومی را به پای تخت بیش از حد مجاز می دهند.