همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور همزمان با پنجم آذر روز بسیج، در همایش عزت و پایداری و در جمع 15 هزار بسیجی تهران حضور یافت.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به منطقه همایش، با حضور در یادمان شهدا، به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد و از یگان‌های حاضر در منطقه سان دید.

اظهارات رئیس جمهور

محمود احمدی نژاد، در مراسم رژه گردان‌های نمونه بسیجیان تهران، پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) را نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران و تاریخ بشریت خواند و افزود: حدیث بسیج،حدیث تاریخ بشر و تاریخ همه مجاهدت‌های پیامبران و مصلحان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گذشت 29 سال از فرمان تاریخی امام (ره)گفت: در روزهای نخست تشکیل بسیج ، بسیجیان از کوچکترین امکانات برای دفاع شخصی نیز محروم بودند اما به لطف خدا و پیوستگی دل‌های ملت و بسیج به خط امام و ولایت اوضاع دگرگون شده است.

احمدی نژاد افزود: نهال بسیج به درختی تنومند و شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که ریشه در اعماق زمین، تاریخ، قلب انسان‌ها و شاخ و برگ در آسمان‌ها دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه میوه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی بسیج امروز در دسترس همه انسان‌ها قرار دارد، تصریح کرد: فرهنگ بسیج امروز به عنوان نیاز قطعی و تنها راه نجات بشر در برابر ملت‌ها قرار دارد و به فضل الهی ملت‌ها گروه گروه به خط نورانی بسیج می‌پیوندند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مستکبرینی که زمانی خود را ابدی می‌پنداشتند و خود را برای 300 سال سیطره بلامنازع در جهان آماده و به خیال خام خود همه تجهیزات و مقدمات را فراهم کرده بودند، امروز در سرازیری سقوط و اضمحلال قطعی قرار دارند.

وی افزود: در نبرد ملت ایران و فرهنگ بسیج با فرهنگ شیطان، فرهنگ ملت ایران پیروز است و در مقابل، مستکبرین با سرعت به سمت قعر جهنم ساخته دست خودشان در حرکتند.

احمدی نژاد با اشاره به وضعیت کنونی جهان افزود: امروز به لطف خدا و ایستادگی ملت ایران مستکبران در عرصه‌های نظر و اندیشه، اقتصاد، سیاست و نظامی‌گری به بن بست کامل رسیده‌اند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مستکبران بی کار نخواهند بود و دست از فتنه و جنایت نخواهند کشید، تصریح کرد: ملت ایران در پرتو فرهنگ بسیجی عزیزترین ملت‌ها و پرچمدار رهایی، خداپرستی، عدالت و پاکی است.

وی افزود: آیا سندی گویاتر از این وجود دارد که مستکبرین و سردمداران جبهه استکبار به فروپاشی و اضمحلال خود اعتراف می‌کنند.

احمدی نژاد درپایان فرهنگ بسیجی را آمادگی دفاع تمام عیار از حریم انسانیت، مکتب، احکام الهی، عزت و شرف انسان‌ها دانست و گفت: امروز خدای را سپاسگزاریم که نوای دلنشین بسیجی در سرزمین ایران نواخته می‌شود.

علاوه بر رئیس جمهور، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم که در ستاد فرماندهی بسیج برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

همزمان با اجرای این مراسم در تهران،3 هزار گردان نمونه بسیج نیز در سراسر کشور نمایش اقتدار خود را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 69293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز