رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اطلاعات متخلفانی که به تذکر لسانی پلیس برای رعایت حجاب توجه نکنند در سامانه ناظر ثبت خواهد شد.

رانندگی زنان - پیامک حجاب

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید کمال هادیان فر با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب یک مسئله بسیار جدی است، اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب یکی از موضوعاتی است که فراجا آن را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب ۳۲ دستگاه در کشور مسئول هستند، گفت: تمام دستگاه‌‎ها برای این موضوع باید به صورت جدی‌‍ تر ورود کرده و نقش خود را ایفا کنند و به موضوع حجاب در جامعه یک نگاه ایجابی صورت گیرد نه نگاه سلبی.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: فردی قانون شکنی می‌کند و به اصلاح هنجار شکن یا قانون گریز است، در این زمان چاره‌ای جز نگاه سلبی به وی وجود ندارد؛ اکثریت مردم فهیم هستند و به قانون پایبند هستند.

وی افزود: اگر نگاه ۳۲ دستگاه در بحث عفاف و حجاب ایجابی باشد، می‌توان با برنامه ریزی اثربخشی اقدامات انجام شده در جامعه را ملاحظه کرد.

سردار هادیان فر با اشاره به ابلاغ برخورد با پدیده شل حجابی یا بد حجابی به پلیس‌های راهنمایی و رانندگی در کشور، بیان کرد: در صورت رویت این موارد در جاده‌ها و شهرهای کشور با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه به همکاران انتظامی خود ابلاغ شده که با رعایت قانون، اخلاق، ادب و متانت یا متخلفان حوزه رانندگی برخورد شود، گفت: در وهله اول با استفاده از اخلاق اسلامی به رانندگان خانم متخلف دارای بدحجابی یا شل حجابی تذکر داده می‌شود و در صورت استنکاف متخلف از تذکر لسانی پلیس، ضمن اعمال قانون بابت ارتکاب تخلف؛ اطلاعات خودروی متخلف در سیستم ناظر ثبت خواهد شد و همکارانمان در پلیس امنیت اخلاقی با این موضوع برخورد خواهند کرد.

وی افزود: تمام برنامه‌های پلیس راهور در حوزه عفاف و حجاب این است تا برخورد ایجابی با متخلفان صورت بگیرد تا آن بخش کمی از هموطنان که همکاریشان با پلیس کمتر است، آن‌ها نیز قوانین را رعایت کنند تا جامعه اسلامی ایران به بی حجابی و پلشتی تبدیل نشود.

سردار هادیان فر تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای بی حجابی، کم حجابی یا شل حجابی ماده قانونی و یا کد جریمه ندارد، لذا اگر فردی تخلف ترافیکی داشته باشد و همکارانم پس از توقف خودروی متخلف در مراجعه حضوری با پدیده بد حجابی وی مواجهه شوند، در وهله اول تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر به متخلف داده می‌شود و در ادامه مسائل مربوط به تخلفات رانندگی وی بررسی خواهد شد.

وی افزود: در صورت عدم توجه متخلف خودروی وی به پلیس امنیت اخلاقی معرفی و در ادامه، برخوردها در این زمینه توسط همکارانم در پلیس امنیت انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سامانه ناظر در اختیار تمام همکارانم در سراسر کشور قرار دارد و اطلاعات متخلفانی که به تذکر لسانی پلیس برای رعایت حجاب توجه نکنند، در این سامانه ثبت خواهد شد و در ادامه نیز سیستم برای فرد پیامکی ارسال خواهد کرد و این پیامک منجربه احضار فرد به پلیس امنیت اخلاقی خواهد شد.

وی افزود: از کسانی که در این زمینه متنبه شدند، تعهدی اخذ خواهد شد و افرادی نیز اصرار به ادامه بد حجابی داشته باشند پرونده قضایی برایشان تشکیل و یا وسیله نقلیه آن‌ها توقیف خواهد شد.

کد خبر 692719
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 38
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    36 7
    اگر جریمه می کردند بهتر بود ؛ حکم توقیف خودرو صادر می کنند . مثلا با خانواده تو جاده داری می ری پلیس برای سرعت غیر مجاز متوقف می کنه ؛ می زنه سیستم و معلوم می شه برای موضوع حجاب برای خودرو توقیف صادر شده . بد شانس هم باشی بخوری به تور کسی که حتما می خواد ببردت پارکینگ و تو مثلا چله زمستان یا وسط گرمای تابستان به بچه کوچک و... کنار جاده بایستی تا راننده ای لطف کنه و به اولین آبادی برسونه . دقیقا بلایی که سر من آمد .
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      31 4
      شما تنها نیستی با بچه شیرخواره کنار جاده ولمون کردن
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      47 10
      مشکل اینجاست که اینها خودشون مشکل دارند کاملا"مشخص هست که برخی از روی عناد در لوای حجاب مردم را لذیت می کنند روزنامه همشهری هم نوکر اینهاست وشهامت نداره واقعیت را بزاره
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    21 6
    اگر اشتباه ثبت شده باشه چی، ما کلی جریمه های آیین نامه ای داریم وقتی میرن شورای حل اختلاف میفهمی اشتباه شده
  • علی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    22 68
    جامعه مربوط به همه است و باید حریم شخصی افراد رو حفظ کرد و به حقوق دیگران تجاوز نکرد و در خانه هر جور دوست دارن باشن قرار نیست جامعه رو به گند بکشن
    • فاطمه الف IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      34 4
      به این موضوعات رسیدگی نمیکنن ماشین ما جلو در خونه پارک بود جریمه اومد که تو چالوس از ترس رفتیم خیابون فکر کردیم ماشین دزدیدن بعد دیدم دم خونس خداروشکر ولی الکی برامون جریمه اومد وجدان ندارن که وحدانشون برای بی‌حجاب‌هاس برای فقر و سفره‌های خالی و بیکارها و نیازمندان که باعث بانی صددرصدی هم خود افراد سودجو و منفعت طلبشون هستن براشون پشیزی ارزش نداشته و نداره موضوع حجاب از نان شب هم براشون واجبتره
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    11 28
    ما همه از بی قانونی بیزاریم ولی به خودمون که میرسه دنبال توجیه کردن تخلف خودمون هستیم،همیشه مثال میزنیم کشورهای خارجی جریمه های سنگین داره رانندگان میترسن اشغال از ماشین به بیرون پرت کنن یا تخلف داشته باشه در هر شرایطی ماشین توقیف میشه، ولی وقتی در ایران قانون اجرا میشه اخر بی رحمی و نامردی است
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 4
      آره راننده ها اشغال میریزن درسته
  • ۱۲۳ IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    14 16
    چه عجب آفرین احسنت
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    25 6
    خوب احترام به قانون خیلی خوبه وهمینطور احکام اسلامی ولی یک سوال دارم چرا در بهشت زهرا ودر مراسم خاکسپاری برای من پیامک حجاب امد که سرنشین ماشین حجابش رعایت نشده وصاحب ماشین که من باشم باید تعهد بدم چرا مادری که پسرشو از دست داده وداره فغان میکنه رو من بهش بگم روسری تون داره میفته اخه در مرگ عزیز کدوم الاغی برای مرده ها خودشو درست ،یکنه یا موها شو باد باد میکنه اون هم مادر ان فوت شدهمن هرگز بعد از چند سال ان سه نفر اقا رو در دفترشون بابت بی احترامی نخواهم بخشید این پیامک بهشت زهرا اراک بود تا زمانی که از من معذرت خواهی نکنند در اون دنیا گرفتار رضایت من خواهند بود لطفا بگوششان برسانید
    • DE ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      انشالله خدا بهتون سبر بده و هر چه زودتر از ذهنتون پاک بشه آرزوی آرامش
  • حمید IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    11 44
    درود بر گشت حجاب
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    33 7
    پلیس خدمتگذار بهتره کمی هم وقت برای دستگیری سارقین که بدون محابا حاصل دسترنج دیگران را در کوتاه ترین زمان غارت میکنند اختصاص بده ،تمام مشکلات مردم حل شده فقط مونده حجاب خانما ؟
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    20 4
    میشه توضیح بدی کدام قانون
  • ندا IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 49
    این جامعه اسلامی هست قانون اسلام قرآن. هست نمیتونن رعایت کنن مثل میمون از غربی ها تقلید میکنن تشریف ببرند از ایران چون شهید ندادیم این اوضاع باشه انقلاب نکردن اینطور بی بن باری باشه شورش در آوردن باید سخت گرفت حرف سرشون نمیشه
    • مش مندلی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      10 3
      آفرین به ادب وتربیتت
  • محمود IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    23 5
    من داخل اسنپ کار میکنم. هفته گذشته خانومی رو سوار کردم تا وارد ماشین شد و به خاطر گرمای هوا روسریش رو کمی ازاد کرد و از من خواست کولر رو روشن کنم. اون روز واقعا گرم بود. عصر همون روز برام پیامک امد که شما شئونات اسلامی رو رعایت نکرده اید هم نمره منفی گرفتم و هم جریمه شدم. با اسنپ تماس گرفتم میگه باید تذکر میدادی. اولا به من چه ربطی داره. دوم اینکه من در جایی نیستم به زن و یا دختر مردم تذکر بدم. سوم اینکه طرف حرف شوهرش رو گوش نمیده حالا بیاد به تذکر من گوش بده. چهارم اینکه من تذکر بدم طرف نمره منفی داخل اسنپ برام میزاره. و نهایتش میگه به تو چه ربطی نداره. اگه بخوام در روز مدام تذکر بدم و مسافر رو پیاده کنم خودم نان بریده میشم. تورا به خدا دست بردارید. به خدا شماها وضعیت بد میکنید
  • امید جلالی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    13 22
    دستت درد نکنه اقا کمال بهترین کار است زن بی حجاب غلط میکند پشت ماشین بشیند صد تا مرد نامحرم چشم چرانی کنند زنده باشی با غیرت بی حجاب ها بروند جزیره لختی ها در ایران جایی ندارند با انها برخورد نشود پررومیشوند ولجام گسیخته تر.بدبخت شوهر هایشان فکر میکنید کدام مرد دوست دارد زنش را دیگران نگاه نادپاک کنند هیچ کس.ولی حریف نمیشود شما کمک مردهای مظلوم باشید زنده باشی هادی جان عاشقتم .