دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: موج تازه بارش‌ها از امروز با ورود یک سامانه باران‌زا از شمال غربی کشور آغاز خواهد شد

 و تا پایان هفته به‌صورت باران‌های پراکنده‌ ادامه خواهد یافت و از اوایل هفته آینده و با ورود سامانه‌ای پرفشار، بارش‌های شدیدتری را به‌همراه خواهد داشت.

براساس الگوهای پیش‌یابی، هوای نسبتا گرمی که در روزهای گذشته بر بیشتر بخش‌های کشور حاکم بود، با ورود سامانه کم فشار طی امروز و فردا به‌تدریج با کاهش نسبی دما همراه می‌شود و ابتدای هفته آینده،  بین 6 تا 10درجه کاهش دما اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: طی امروز و فردا باران‌های پراکنده‌ای را در بخش‌های شمال غربی و نواحی مرکزی شاهد خواهیم بود که با عبور این سامانه به سمت شرق به‌تدریج باران‌های پراکنده به مناطق شرقی نیز کشیده خواهد شد.

پرویز رضازاده با اعلام اینکه این سامانه بارشی چندان تاثیری بر‌دمای مناطق شرقی نخواهد داشت، افزود: عمده بارش این سامانه در سواحل شمالی اتفاق خواهد افتاد و در مناطق غربی چندان قابل توجه نخواهد بود.

وی به الگوی بارشی که هم‌اکنون از غرب آغاز شده و پس از عبور از ترکیه به کشور نزدیک می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: این الگوی بارشی روز جمعه و شنبه روی عراق مستقر می‌شود و در آنجا تغییر شکل می‌دهد و توسعه می‌یابد.

این سامانه از روز شنبه وارد کشور می‌شود و موج جدیدی از بارش‌های شدید را به همراه خواهد داشت.

رضازاده، شدت فعالیت این سامانه را نیمه غربی کشور دانست و تصریح کرد: با عبور این سامانه از کوه‌های زاگرس و رسیدن به مناطق شرقی، بارندگی خاصی را به همراه نخواهد داشت.

وی بارش در ارتفاعات زاگرس را به‌صورت برف اعلام کرد و ادامه داد: این سامانه که ابتدای هفته آینده در بخش‌های غربی و مرکزی و سپس شرقی کشور مستقر خواهد شد، با کاهش شدید دما همراه است که عمده این کاهش دما در مناطق غربی کشور است؛ چرا که شدت بارندگی در این منطقه نسبت به مناطق دیگر بیشتر خواهد بود.

رضازاده با اشاره به بارندگی‌های اخیر ادامه داد: مسلما این بارندگی‌ها می‌تواند خوشحالی همه شهروندان را فراهم کند، اما باید توجه داشته باشیم که این بارندگی‌ها هنوز نتوانسته ‌است آسیبی را که خشکسالی‌های اخیر به کشور وارد کرده‌است، جبران کند.

وی کمبود در منابع آب کشور را همچنان پایدار دانست و اظهار داشت: بارندگی‌های امسال اگرچه در حد معمول بوده اما تاکنون نتوانسته‌است ذخایر آب کشور را ترمیم کند.

کد خبر 69260

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز