فرنگی‌کار سنگین‌وزن ایران امیدوار است در صربستان با ارائه بهترین نمایش‌ها قهرمانی جهان را در این وزن برای ایران نگه دارد.

امین میرزازاده

به گزارش همشهری‌آنلاین، امین میرزازاده، کشتی‌گیر فرنگی‌کار دسته فوق‌سنگین ایران بعد از بدشانسی‌های متوالی در جهانی صربستان ملی‌پوش ایران خواهد بود. میرزازاده در المپیک توکیو هم ملی‌پوش ایران بود که با لوپز کوبایی و رضا کایالپ ترک در یک طرف جدول قرار گرفت و به‌عنوان پنجمی رسید. مدال طلای فوق‌سنگین بیش از ۱۰ سال است که بین این دو کشتی‌گیر تقسیم شده است و هم‌گروهی با آنها بزرگ‌ترین بدشانسی برای کشتی‌گیران دسته فوق‌سنگین است. بعد از المپیک قرار بود میرزازاده به جهانی نروژ اعزام شود، جایی که کایالپ و لوپز به‌خودشان استراحت داده بودند و شانس کسب مدال میرزازاده بسیار بالا بود. اما پیش از اعزام او به بیماری کرونا مبتلا شد و حضور در مسابقات جهانی را به راحتی از دست داد. جانشین میرزازاده در مسابقات جهانی علی‌اکبر یوسفی بود که توانست به مدال طلا برسد. میرزازاده نیز بعد از رهایی از مصدومیت، طلای امیدهای جهان را گرفت. امسال محمد بنا برای انتخاب ملی‌پوش این وزن ۲ بار مسابقه انتخابی بین میرزازاده و یوسفی برگزار کرد که میرزازاده هر ۲ بار پیروز شد. او درباره رقابت‌هایی که در پیش دارد و شرایط آمادگی‌اش با خبرنگار همشهری به گفت‌وگو نشسته است.

*به‌نظر می‌رسد بدشانسی‌هایت در راه اعزام به مسابقات جهانی بزرگسالان بالاخره به پایان رسیده است؟

توکل به خدا، ان‌شاءالله که همینطور است. دفعه قبل چند روز مانده به اعزام تست کرونایم مثبت شد و مسابقات جهانی را از دست دادم. البته شرایط نسبت به یک سال پیش تغییر کرده است. واکسیناسیونی که انجام شد و داروهایی که تجویز می‌شود شرایط را نسبت به شیوع اولیه این بیماری بهتر کرده است. البته این را هم اضافه کنم که این روزها دوباره این مریضی اوج گرفته و باید خیلی مراقب باشیم. در اردو هم که حضور داریم، قوانین قرنطینه دوباره به کمپ تیم ملی برگشته است. امیدوارم خیلی زود از شر این ویروس راحت شویم.

*جهانی نروژ را با بدشانسی از دست دادی درحالی‌که کایالپ و لوپز حضور نداشتند. شرایط را در صربستان چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

مسابقات نروژ با همه اتفاقاتی که داشت تمام شد و من نگاهم رو به جلو است. بدشانسی آوردم و نتوانستم به مسابقات جهانی بروم. ولی باز خدا لطف کرد و توانستم یک سال دیگر در کشتی باشم و ملی‌پوش ایران در جهانی صربستان شوم. در ورزش حرفه‌ای اتفاقات عجیب و غیرقابل پیش‌بینی می‌افتد. خیلی‌ها بودند که در اوج جوانی و البته پختگی دقیقا زمانی که وقت مدال گرفتنشان بود به‌دلیل آسیب‌دیدگی مجبور شدند از کشتی خداحافظی کنند و برای همیشه پرونده قهرمانی‌شان بسته شد. باز خدا را شکر بعد از عمل پایم و همین بدشانسی‌هایی که شما گفتید می‌توانم در مسابقات جهانی کشتی بگیرم. فرصت دارم تا شکست در المپیک را جبران کنم. لوپز را نمی‌دانم ولی کایالپ در جهانی حضور دارد و امیدوارم درصورت رویارویی با او عملکرد خوبی داشته باشم.

*لوپز کوبایی با کسب ۴ طلای المپیک و ۵ طلای جهان خودش را از سایر کشتی‌گیران جدا کرده و نابغه کشتی دنیا محسوب می‌شود. به‌نظرت راهی هست که بتوانی او را شکست بدهی؟

لوپز کشتی‌گیری قدرتمند با استایل خاص است و تمام طلاهایش را با اقتدار و بدون حرف‌وحدیث کسب کرده است. او واقعا کشتی‌گیر بی‌نظیری است که البته ۳ بار هم در فینال شکست خورده ولی حرف‌و حدیث درباره آن باخت‌ها زیاد است. درباره بردن این حریف هم باید بگویم قطعا کشتی‌گیر شکست‌ناپذیر نداریم و درصورت رؤیایی مجدد با این حریف تمام تلاشم را می‌کنم.

*رضا کایالپ چطور؟ او هم عنوان‌دار جهان و المپیک است. به‌نظرت می‌توانی او را شکست‌دهی؟

کایالپ کشتی‌گیر خوبی است ولی نه به اندازه لوپز. کایالپ عنوان دار جهان و المپیک است ولی بارها در مقابل کشتی‌گیران مختلف شکست خورده است.

*در انتخابی تیم ملی اکبر یوسفی قهرمان رقابت‌های جهانی نروژ را شکست دادی. همین مسئله کارت را در جهانی سخت می‌کند. فکر می‌کنی بتوانی طلای او را تکرار کنی؟

آقای یوسفی جزو کشتی‌گیران خوب این وزن است. کشتی همین است دیگر، برد و باخت دارد. من در جهانی صربستان سعی می‌کنم بهترین نمایشم را روی تشک بگذارم و کم‌فروشی نکنم. نتیجه دیگر دست خداست، ان‌شاءالله که در نهایت دل مردم شاد شود.

کد خبر 692586
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha