علیرضا زاکانی با حضور در خانه کشتی ضمن بازدید از اردوی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی گفت: قرار است کارگروه مشترکی بین مدیریت شهری و فدراسیون کشتی شکل بگیرد تا در آن شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم به سمتی برویم که ورزش عمومی و غیرحرفه‌ای شهر که وظیفه شهرداری است، گام برداریم.

بازدید زاکانی از تیم ملی کشتی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران به همراه پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور در خانه کشتی ضمن بازدید از اردو تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در جریان آخرین وضعیت کشتی گیران در رده های سنی مختلف قرار گرفت.

زاکانی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورزش و به ویژه کشتی در ردیف بودجه شهرداری قرار دارد، تاکید کرد: تلاش و همت مدیریت شهری بر این است که فضای زیرساختی را برای بهره‌مندی کشتی‌گیران فراهم کند.

بازدید شهردار تهران از اردوی تیم ملی کشتی | زاکانی: ردیف بودجه برای کشتی اختصاص دادیم

او با بیان اینکه اساس کار، توجه به ورزش و خلق افتخار برای مردم تهران در این عرصه به ویژه در ورزش کشتی است، اظهار کرد: توجه به کشتی که در جنبه افتخاری قهرمانی و خصلت پهلوانی الگوسازی می‌کند در دستور کار مدیریت شهری بوده و همت و تلاش شورای شهر و شهرداری بر این است که ورزش را در پایتخت احیا کنند که کشتی یکی از رشته‌های سرآمد ما برای توسعه به شمار می‌رود.

اختصاص ردیف بودجه برای کشتی 

شهردار تهران با بیان اینکه امید است فدراسیون کشتی الگویی برای سایر فدراسیون‌ها باشد، افزود: دیگر مجموعه‌ها نیز باید با توجه به ورزشکاران و توسعه امکانات و شرایط، مسیر توسعه را به سمت تکامل ببرند.

او در خصوص نحوه کمک شهرداری تهران به کشتی، گفت: ما در سال گذشته و سال جاری، ردیف خاص بودجه برای این رشته ورزشی در نظر گرفتیم و با مصوبه شورای اسلامی شهر برای ارائه خدمت به کشتی، در راستای تامین زیرساخت‌های مکانی و برداشتن باری از دوش ورزشکاران این رشته قدم برخواهیم داشت.

بازدید شهردار تهران از اردوی تیم ملی کشتی | زاکانی: ردیف بودجه برای کشتی اختصاص دادیم

زاکانی با اشاره به وضعیت کشتی آزاد و فرنگی، گفت: شرایط به ویژه در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، چشم‌انداز بسیار درخشانی را برای ما ایجاد کرده و آینده کشتی درخشان‌تر از وضعیت فعلی خواهد بود.

ایجاد خانه کشتی در مناطق و مدارس

او با بیان اینکه قرار بر این شد که کارگروه مشترکی بین مدیریت شهری و فدراسیون کشتی شکل بگیرد، تصریح کرد: مقرر شد در این کارگروه شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم به سمتی برویم که ورزش عمومی و غیرحرفه‌ای شهر که وظیفه شهرداری است، گام برداریم.

بازدید شهردار تهران از اردوی تیم ملی کشتی | زاکانی: ردیف بودجه برای کشتی اختصاص دادیم

شهردار تهران ادامه داد: توجه به ۱۶ رشته ورزشی که یکی از آنها رشته کشتی است، در قالب یک رویداد و جشنواره ورزشی پیش بینی‌ شده تا بتوانیم در خدمت ورزشکاران باشیم و در مناطق، مدارس  خانه‌های کشتی تاسیس شوند تا با حضور قهرمانان در این فضاها، امکان پیوند رشته‌های ورزشی عمومی و سلامت‌محور به حلقه قهرمانی و حرفه‌ای فراهم شود و شاهد شکوفایی و توسعه ورزش کشتی در شهر باشیم.

بازدید شهردار تهران از اردوی تیم ملی کشتی | زاکانی: ردیف بودجه برای کشتی اختصاص دادیم

کد خبر 692172
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha