پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

جان ویک در فیلمنامه اصلی یک پیرمرد بود، اما کیانو ریوز برای بازی در این نقش آن را تغییر داده است.

جان ویک

به گزارش همشهری آنلان به نقل از variety، کیانو ریوز در طول هفت سال گذشته جان ویک را به یک قهرمان اکشن مشهور تبدیل کرده است، اما مشخص شد که این نقش در ابتدا برای بازیگری نوشته شده بود که بیشتر شبیه هریسون فورد یا کلینت ایستوود بود. باسیل ایوانیک، تهیه‌کننده فرانچایز، در کتاب جدید «آنها نباید سگش را می‌کشتند: تاریخ شفاهی کامل جان ویک، گان فو، و عصر جدیدی برای اکشن» تأیید می‌کند که جان ویک در فیلمنامه اصلی ۷۵ ساله بود.

ایوانیک در کتاب می‌گوید: «یکی از بهترین دوستان من چارلی فرارو، این فیلمنامه را که نام آن "تسخیر" بود، برایم فرستاد. او به من گفت: شخصیت اصلی یک مرد ۷۵ ساله بود که ۲۵ سال از بازنشستگی‌اش می‌گذشت. من هم گفتم "خب، احتمالاً یک یا دو نفر باشند که می‌توانید آنها را برای این کار انتخاب کنید: کلینت ایستوود، هریسون فورد."»

ایوانیک ادامه می‌دهد: «دوست صمیمی دیگر من در جهان، جیمی دارمودی، در آن زمان مدیر برنامه‌های کیانو بود. او به من گفت: "آیا برای کیانو ریوز فیلم اکشن سراغ دارید؟" یادم می‌آید که با خودم فکر می‌کردم، کیانو یکی از ستاره‌های بزرگ اکشن در ۲۵ سال گذشته است – چه اتفاقی برای او افتاده؟ او چه کار می‌کرد؟ و متوجه شدم مشغول کارگردانی فیلمش به نام «مرد تای چی» بود و نیز در «رونین ۴۷» بازی می‌کرد. ما فیلمنامه را به او دادیم و به او گفتیم که البته تو ۷۵ ساله نیستی.»

ریوز در کتاب می‌گوید که همان‌موقع متوجه شده که «جان ویک» کار فوق‌العاده‌ای خواهد شد، و افزود: «همه ما در موفقیت این پروژه توافق داشتیم. این فیلم شخصیت جان ویک را دارد، کسی که غمگین است و عشق زندگی‌اش را از دست داده و این باعث می‌شود مردم ارتباط عاطفی با جان ویک برقرار کنند. من عاشق تلاشی بودم که او برای بازپس‌گیری زندگی خود می‌کرد. و جهانی که او در آن تلاش می‌کرد.»

به گفته کولستاد فیلمنامه‌نویس، این خود ریوز بود که فیلمنامه را گرفت و آن را مال خود ساخت. بازیگر «ماتریکس» فیلمنامه را به قدری دوست داشت که شخصیت آن را اصلاح کرد تا بتواند نقش او را بازی کند.

کولستاد در کتاب می‌گوید: «آخر هفته‌ها دو ماه را در خانه کیانو گذراندم و روی فیلمنامه کار می‌کردم. وقتی برای اولین بار رفتم و با او ملاقات کردم و وارد خانه‌اش شدم، دیدم که روی میز اتاق کارش ۳۰۰ فیلمنامه چیده است، زیرا او هر آنچه را برایش می‌فرستادند می‌خواند. او همه آنها را می‌خواند!»

کولستاد ادامه داد: «او [فیلمنامه] را در یک روز جمعه، در ۹۰ دقیقه خواند، و گفت: "من می‌خواهم این نقش را بازی کنم." من هم واقعاً می‌خواستم او این کار را انجام دهد. سپس کیانو به من گفت: "من می‌خواهم شخصیت او را ۳۵ ساله کنم" و  من هم گفتم خوب است.»

«آنها نباید سگش را می‌کشتند» نوشته ادوارد گراس و مارک ای آلتمن سه‌شنبه گذشته منتشر شد. در همین حال، ریوز در «جان ویک: فصل ۴» که در ۲۳ مارس ۲۰۲۳ پخش می‌شود، در نقش جان ویک بازخواهد گشت.

کد خبر 691566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha