معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف ساعتی خودروهای متخلف در محل تخلف خبرداد.

توقیف خودرو توقیف ساعتی

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ محمد رازقی درباره اجرای طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در پایتخت گفت:‌ یکی از وظایف پلیس برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی است و در همین راستا نیز برابر قوانین و مقررات با تخلفات مرتکب شده از سوی این افراد برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسته به نوع تخلف، مجازاتی نیز برای متخلفان اعمال خواهد شد، گفت: برخی جرائم رانندگی با جریمه، برخی دیگر از جرائم مانند دستکاری در ارقام پلاک با جریمه و معرفی به مقام قضایی و برخی دیگر نیز با جریمه و توقیف همراه خواهد بود.

رازقی با بیان اینکه توقیف وسایل نقلیه متخلف به دو شکل توقیف موقت در محل و انتقال به پارکینگ انجام خواهد شد، گفـت: در همین راستا نیز طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در تهران به اجرا درآمده است. در این طرح خوردوها به شکل ساعتی به مدت دو تا پنج ساعت در محل توقیف می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه توقیف برخی از خودروها ممکن است تا ۱۲ ساعت نیز طول بکشد، گفت:‌ یکی از موارد اثرگذار بر مدت توقیف نوع تخلفی است که انجام می‌شود. راننده خودروی متخلف در طول این مدت اجازه حرکت دادن خودرو را نداشته و بعد از زمان مشخص شده راننده می‌تواند خودروی خود را تحویل بگیرد.

وی با بیان اینکه تخلفات حادثه‌ساز یکی از مواردی است که منجر به توقیف ساعتی خودروها می‌شود، گفـت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بیشتر در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد و برخورد با این تخلفات با خودروهایی است که مرتکب تخلف سرعت و سبقت می‌شوند. بخش دیگری از برخورد با تخلفات خودرو، در محل هایی است که تردد خودرو در آن غیرمجاز است.

رازقی با بیان اینکه در محل توقف خودروهای متخلف بنری بر روی این خودرو نصب می‌شود تا برای دیگر رانندگان نیز عبرت آموز باشد، گفت:‌ همچنین برای جلوگیری از اخلال در ترافیک این خودروها در محل مناسب و حاشیه امن راه توقیف می‌شوند. 

به گفته معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه رانندگان این خودروها نیز انجام شده و توقیف ساعتی به معنای عدم جریمه این رانندگان متخلف نیست.

کد خبر 690980
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • رضا IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 4
    بسیار عالی دست پلیس درد نکنه
  • سعید IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    4 2
    من اعتقاد دارم که خودرو و موتور سیکلت هایی که تخلفهای پر خطر را انجام میدن یک ساعت و یک ماه و سال هم براشون کمه ولی بیشتر موتور سواران که مرتکب مواردی مثل همراه نداشتن مدارک و نداشتن کلاه ایمنی را بر شرایط موتور سوار بهتره است که با همان جریمه اجازه تردد بدن چون خیلی ها در این روزها با موتور کارمیکنن و خرج و مخارج زندگی را از کنار موتور درمیآورند مثل اونایی که در اسنپ یا الوپیک هستن این نهایت ظلم است که به خاطر فراموشی و همراه نداشتن مدارک و یا در این گرمای زیاد که کولر ماشین هم کم میاره را برای داشتن و استفاده نکردن کلاه ایمنی در داخل شهر (بجز اتوبان و محلهای پرحادثه) علاوه بر جریمه راکب موتور را شرمنده خانه و خانواده کنید چون امید آنها بعد از خداوند به همان درآمد از موتور هست.
  • شهروند مطلع IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    3 2
    طرح باید کامل و سختگیرانه باشد که بازدارندگی کامل ایجاد کندو آمار کشته ها و مجروحین را کاهش دهد
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    3 3
    توقیف ساعتی خودرو بسیار خوب هست
  • اسماعیل IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 2
    سلام پلیس با حمایت قضایی بایستی با خودروها و موتورسیکلت هایی که پلاک خود را مخفی یا مخدوش کرده اند برخورد شدید و قاطع داشته باشد تا کسی جرات چنین تخلفی نکند .
  • اصغر IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    فکر نمی کنید این اقدام خودش سد معبر در بزرگراه ایجاد کند
    • Saman IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 1
      هم سد معبر میشه هم اینکه آیا خود مامور هم همان مقدار ساعت توقیف اونجا کنار ماشین اسیر میشه؟یا نه سویچ و مدارک رو برمیدارن و تشریف میبرن باید دوساعت دنبال اون مدارک هم برن بعدا ؟؟؟چه جریمه مضخرفی