«ابردنباله‌دار» K2 به سلامت از کنار زمین عبور کرد، اما هنوز این احتمال وجود دارد که در تابستان و در مسیر خود برای رسیدن به نزدیک‌ترین فاصله به خورشید در ماه دسامبر، درخشان‌تر شود.

دنباله دار k2

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، دنباله دار C/2017 K2 (PANSTARRS) که به اختصار K2 نامیده می‌شود، پنجشنبه در نزدیک‌ترین نقطه با سیاره ما قرار گرفت و از فاصله ۲۷۰ میلیون کیلومتری از زمین، فراتر از مدار مریخ عبور کرد.

خداحافظ دنباله‌دار K2 | عبور بی‌خطر از کنار زمین؛ هنوز فرصت رصد وجود دارد

این رویکرد دور به این معنی بود که K2 علیرغم اندازه بسیار زیادش، کمی تاریک نشان می‌داد. این «ابردنباله‌دار» برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط تلسکوپ بررسی پانورامیک و سیستم واکنش سریع (PanSTARRS) در قسمت بیرونی منظومه شمسی مشاهده شد.

بیشتر بخوانید:

اولین مشاهدات این دنباله‌دار یک هسته بالقوه بزرگ و یک پوشش عظیم از گاز و غبار را نشان داد. در آن زمان، این دنباله‌دار بین مدارهای زحل و اورانوس، در حدود ۲.۴ میلیارد کیلومتر از خورشید قرار داشت که حدود ۱۶ برابر دورتر از فاصله زمین از خورشید است. این واقعیت که K2 پیش‌تر این کمای گازی را به نمایش گذاشته بود، دانشمندان را شگفت‌زده کرد، زیرا در عمق منظومه شمسی، دما به قدری سرد است که ستاره‌های دنباله‌دار که عمدتا از یخ آب ساخته شده‌اند، ظاهرا مانند سنگ‌ها ساکن و مرده هستند.

کد خبر 690664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha