شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

کریم اعظمی: پس از استعفای افشین قطبی، شاید شکست مقابل پیکان دومین شوک را به پرسپولیس وارد کند.

سرخپوشان تهران در بحرانی‌ترین شرایط ممکن و در اولین تجربه سرمربیگری افشین پیروانی روز سختی مقابل شاگردان علی‌اصغر مدیرروستا خواهند داشت. ولی پیروانی که در اولین مصاحبه‌اش بعد از استعفای قطبی قول داد پرسپولیس در هر سه جام قهرمان شود در آستانه این بازی حساس با اطمینان می‌گوید: «شک نکنید 3  امتیاز را می‌گیریم.»

 بازی با تفکرات قطبی

پیروانی حاضر نیست در مورد تاکتیک پرسپولیس در بازی امروز اظهارنظر شفافی داشته باشد ولی روند تمرینات این تیم نشان داده که تغییرات خاصی در ترکیب سرخپوشان به وجود نخواهد آمد. افشین قطبی قصد داشت در این مسابقه از سیستم 2-4-4 استفاده کند و بعید به نظر می‌رسد که پیروانی این آرایش را تغییر بدهد.

سپهر حیدری، فرانک آتسو، مجتبی شیری و پژمان نوری به احتمال فراوان نفرات خط دفاعی را تشکیل خواهند داد. با توجه به 3 اخطاره بودن ایوان پتروویچ در آرایش لوزی شکل خط میانی، مازیار زارع هافبک دفاعی خواهد بود. علی کریمی و بادامکی به عنوان هافبک راست و چپ و کریم باقری هافبک هجومی خواهد بود. البته این احتمال هم وجود دارد که نوری در پست هافبک چپ بازی کند و در این شرایط علیرضا محمد به ترکیب خط دفاعی پرسپولیس اضافه خواهد شد.

ابراهیم توره و علیرضا نیکبخت هم زوج خط حمله سرخپوشان را تشکیل خواهند داد ولی مهمترین مشکل پرسپولیس به خط دروازه مربوط می‌شود چراکه با غیبت مهدی واعظی، نگرانی‌های کادرفنی از اشتباهات علیرضا حقیقی ادامه دارد و الیاسی دروازه‌بان سوم پرسپولیس هم آنقدر باتجربه نیست که در این بازی حساس به میدان برود.

 دفاع پرسپولیس، هدف پیکان

شاگردان علی‌اصغر مدیرروستا در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند. هدف اصلی آنها نفوذ از عمق دفاع حریف است؛ جایی که اصلی‌ترین نقطه‌ضعف پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شود و در این میان سرعت بالای ایمان حیدری و جنگندگی مهدی سیدصالحی روز سختی را برای مدافعان پرسپولیس رقم خواهد زد.

هرچند پیکان میثم رضاپور را به دلیل 3 اخطاره بودن در اختیار ندارد ولی محمدرضا طهماسبی و علی قربانی دو عنصر تعیین‌کننده در خط هافبک این تیم محسوب می‌شوند، در ضمن آمادگی محمد محمدی هم خیال پیکانی‌ها را درون دروازه راحت کرده است. البته تیم مدیرروستا در قلب دفاع جایی که اشتباهات فردی سعید لطفی زیاد است احساس خطر می‌کند آن هم در شرایطی که توره و نیکبخت مهاجمانی نیستند که به سادگی فرصت‌های گلزنی را از دست بدهند.

 پیروانی: مربی موقت نیستم

افشین پیروانی در آستانه دیدار با پیکان از شرایط پرسپولیس می‌گوید.

  • در آستانه بازی با پیکان شرایط پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه شرایط بسیار خوبی داریم و بازیکنان آماده این بازی هستند. امیدوارم سه امتیاز را بگیریم تا طرفداران پرسپولیس خوشحال شوند.

  • بازی را چطور می‌بینید؟

بازی سختی است چون با صدرنشین لیگ بازی داریم. پیکان تیم بسیار خوبی است ولی ما باید برنده از زمین بیرون بیاییم.

  •  فکر نمی‌کنید شرایطی که پس از جدایی قطبی در پرسپولیس پیش آمده، در روند بازی شما تاثیر منفی داشته باشد؟

مسئولان باشگاه و اعضای کادرفنی تلاش زیادی کردند تا قطبی بماند ولی او تصمیمش را گرفته بود و هیچکس نتوانست نظرش را عوض کند. او انسان قابل احترام و باشخصیتی بود و هر وقت به پرسپولیس برگردد به عنوان سرمربی کار می‌کند و ما دستیارانش هستیم. ما هم تلاش می‌کنیم تا وضعیت روحی بازیکنان مناسب باشد.

  •  شما تا چند روز پیش مربی پرسپولیس بودید و حالا کار کردن به عنوان نفر اول کادرفنی چه تفاوت‌هایی دارد؟

سرمربی بودن خیلی سخت است آن هم در این شرایط که اولین تجربه من بازی مقابل صدرنشین لیگ‌برتر است.

  • برای این بازی استرس ندارید؟

من رکوردهای قابل‌توجهی در پرسپولیس دارم و سال‌ها هم در تیم‌ملی بازی کردم و تنها چیزی که ندارم استرس است. شاید در این شرایط به کمک احتیاج داشته باشم ولی مطمئن باشید هیچ استرسی ندارم و با قاطعیت می‌گویم که در شکست پیکان یک‌درصد شک نکنید.

  •  در بازی با پیکان از تاکتیک قطبی استفاده می‌کنید؟

اجازه بدهید که روز بازی همه چیز مشخص شود ولی باخت برای من است و برد برای قطبی.

  •  شما به عنوان سرمربی موقت انتخاب شدید؟

خیر، من سرمربی تیم هستم و اگر تیم نتیجه بگیرد هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

مدیرروستا: من هم مثل پیروانی می‌گویم، می‌بریم

 شرایط بحرانی پرسپولیس در آستانه بازی با پیکان، شاید به سود علی‌اصغر مدیرروستا و تیمش باشد ولی سرمربی پیکان تاکید می‌کند که در این مسابقه تحت هیچ شرایطی به وضعیت پرسپولیس توجه نخواهد کرد.

مدیرروستا در گفت‌وگو با  فوتبال ایران، با اشاره به این موضوع می‌گوید: «این درست که آنها تغییر و تحولاتی در کادرفنی داشته‌اند ولی برای ما این موضوع اصلا مهم نیست و فقط به شرایط تیمی خودمان توجه می‌کنیم. فوتبال به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست و باید با هوشیاری کامل مقابل حریف قرار بگیریم.»

سرمربی پیکان در پاسخ به این سئوال که رفتن قطبی چه تاثیری در روند بازی پرسپولیس خواهد داشت، می‌گوید: «نمی‌توانم در این مورد پیش‌بینی خاصی داشته باشم ولی معتقدم که بازیکنان این تیم مثل همیشه انگیزه دارند، در ضمن این فرصت مناسبی برای کادرفنی فعلی پرسپولیس است تا خودشان را ثابت کنند.»

مدیرروستا در پایان با اشاره به حرف‌های افشین پیروانی که گفته تیمش به طور حتم پیکان را شکست خواهد داد، می‌گوید: ‌«به هرحال آقای پیروانی نظر خودش را گفته و من هم مثل او می‌گویم که این بازی را می‌بریم.»

کد خبر 68943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز