سفیر پاکستان در تهران گفت: تصور می‌کنم عوامل خارجی با دست داشتن در موضوع ربوده شدن وابسته بازرگانی سرکنسولگری ایرانی در پیشاور پاکستان قصد دارند زمینه‌های نارضایتی ایران را فراهم کنند

محمد بخش عباسی در گفت‌وگو با خبرنگاران که ایرنا از آن خبر داد، با بیان اینکه دشمن موفق نخواهد شد با ایجاد سوء‌تفاهم، روابط خوب ایران و پاکستان را بر هم بزند، افزود: امیدواریم این موضوع هر چه زودتر و در هفته جاری حل شود و رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر پاکستان هم تأکید کرده‌اند که هر اقدامی برای آزادی دیپلمات ایرانی انجام می‌دهند.

حشمت‌الله عطارزاده، کفیل کنسولگری ایران پنجشنبه گذشته به وسیله افراد مسلح ناشناس در پیشاور پاکستان ربوده شد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود ربوده شدن دیپلمات ایرانی را مرتبط با گروهک موسوم به جندالله ندانست و گفت: این گروهک در بلوچستان هستند که 2هزار کیلومتر با منطقه پیشاور فاصله دارد. 

در همین حال، مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه دیروز این کمیسیون با حضور مهدی آخوندزاده، معاون  آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه حادثه تروریستی ربودن دیپلمات ایرانی در پیشاور پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: براساس قواعد بین‌المللی، طبیعتا مسئول این حادثه دولت پاکستان است و انتظار می‌رود این دولت با جدیت به موضوع بپردازد و با ارائه پاسخی قانع‌کننده، برای آزادی عطارزاده تلاش کند.

سفیر ایران در پاکستان هم دیروز از در جریان بودن روند بازجویی از افراد مظنون به دست داشتن در ربودن عطارزاده خبر داد.

ماشاءالله شاکری در گفت‌وگو با شبکه‌ خبری پرس‌ تی‌وی افزود: مقامات پاکستانی در حال بازجویی از افراد بازداشت شده‌ای هستند که احتمال می‌رود با ربودن دیپلمات ایرانی در ارتباط باشند تا بتوانند اطلاعاتی در مورد محل مخفی کردن عطارزاده به دست آورند.

کد خبر 68633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز