«ارسلان فتحی‌پور»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادوارهشتم و نهم در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد استیضاح وزیر صمت می‌گوید: استیضاح حق قانونی مجلس است و چنانچه عملکرد وزیری ضعیف باشد مجلس مکلف است بر اساس قانون او را استیضاح کند. اما در مورد دولت سیزدهم بهتر است یک مقدار فرصت داده شود تا دولت خودش را پیدا کند.

فتحی پور

همشهری آنلاین- منهای سیاست: «ارسلان فتحی‌پور»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادوار هشتم و نهم در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد استیضاح وزیر صمت می‌گوید: «استیضاح حق قانونی مجلس است و چنانچه عملکرد وزیری ضعیف باشد و مواردی که مجلس تذکر می‌دهد را انجام ندهد مجلس مکلف است دخالت کند و بر اساس قانون او را استیضاح کند. اما در مورد دولت سیزدهم بهتر است یک مقدار فرصت داده شود تا زمان تغییرات دولت سپری شود و دولت خودش را پیدا کند. هنوز یک سال هم از عمر دولت سیزدهم نگذشته و نباید انتظار معجزه داشته باشیم. باید فرصت داده شود که دولت پس از تکمیل برنامه‌های خود، در بحث عملکرد تیمش هم خودش ارزیابی‌هایش را تکمیل کند.»

به دولت فرصت بیشتری بدهند

نماینده اصولگرای کلیبر و بخش هوراند در ادوار پیشین مجلس با بیان اینکه عملکرد دولت سیزدهم با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد تاکنون قابل قبول بوده است، می‌افزاید: « زمان زیادی از عمر دولت سیزدهم نگذشته. بنابراین، در مورد عملکرد تیم دولت باید فرصت داد که دولت سیاست‌هایش را کامل کند. بالاخره تغییرات هنوز کامل انجام نگرفته است و باید به دولت فرصتی بدهند که خودش را ترمیم کند. این حق دولت است.»

فتحی‌پور می‌افزاید: «رسم استعفا و استیضاح وزرا نه‌تنها در دولت کنونی، بلکه در تمام دولت‌های گذشته بوده است و هر جا وزیری احساس کرده که نمی‌تواند با دولت همکاری کند، استعفا داده و این حق اوست. در مورد استیضاح هم هر جا که مجلس احساس کرده نیاز به تغییر وجود دارد، وارد شده است. اما به اعتقاد من، هنوز خیلی زود است که بخواهیم قضاوت جامعی از عملکرد دولت سیزدهم داشته باشیم. از آن‌طرف خود دولت هم تیمی دارد که در حال ارزیابی کابینه است. نکته مهم دیگر اینکه همه می‌دانیم که شرایط امروز کشور بسیار سخت و دشوار است و مردم خیلی گله‌مندند و کمر مردم زیر بار فشار تورم و گرانی خم شده. از آن‌طرف تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در شدیدترین حالت وضع شده‌اند و آمریکا و اسرائیل هر روز با ترور، خرابکاری و ایجاد هجمه و سوء‌استفاده از فضای مجازی، توطئه‌های جدید علیه ما طراحی می‌کنند. در چنین شرایطی همه باید به دولت کمک کنند که با سیاست‌های جدید خود بتواند وضعیت تورم و گرانی را در کشور کنترل کند.»

باید از فرصت همدلی 3 قوه نهایت استفاده را برد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادوار هشتم و نهم در مورد عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم می‌گوید: «دولت باید برنامه اقتصادی بسیار علمی و جامعی ارائه کند و تیم دولت هم با هماهنگی کامل با هم امور را مدیریت کنند و یکپارچه باشند چرا که پراکندگی نمی‌گذارد برنامه‌های اقتصادی درست پیش برود. درواقع، به یک خرد جمعی نیاز است تا وضعیت پیش‌آمده را حل و فصل کنند. در حال حاضر 3 قوه با هم همدل هستند و باید این فرصت طلایی که در نظام ما به وجود آمده را غنیمت شمرد. برای پیشرفت کارها هم تیم اقتصادی دولت باید از ظرفیت کارشناسان و افراد خبره اقتصادی خوبی که در کشور داریم نهایت استفاده را کنند و دولت و مجلس برای رفع مشکلات یک پارلمان اقتصادی ایجاد کنند تا از این وضعیت خاص عبور کنیم. در این مسیر، اگر نیاز به قانون‌گذاری هست هم وارد عمل شوند. چون خیلی از قوانین ما برای اداره کشور در شرایط عادی است. الان ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم. بنابراین، باید مجلس و دولت تیم‌های اقتصادی تشکیل دهند تا از این جنگ با سلامت عبور کنیم.»

کد خبر 684971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha