یک متخصص طب اورژانس با اشاره به خطراتی که بادکنک‌های هلیومی و برف‌های شادی ایجاد می‌کنند، گفت: فروشنده‌ها برای پر کردن بادکنک‌ها از گازهای سبک و ارزان‌تر استفاده می‌کنند که قابلیت اشتعال و خطر مرگ در پی دارد.

بادکنک تولد

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر شجاعی با اشاره به این که افراد سودجو برای پایین آوردن هزینه‌های تمام شده، بادکنک‌هایی که با گاز هیدروژن و خوراک پزی پر شده، به جای بادکنک هلیومی می‌فروشند اظهارداشت: این بادکنک‌ها اشتعال زاست ‌و خطر جدی مرگ در پی دارد.

وی با بیان این که در اصل در بادکنک‌هایی که به نام هلیومی عرضه می‌شود، گازی که استفاده شده گازی سبک‌تر از هواست اما هلیوم نیست گفت: این بادکنک‌ها به محض ترکیدن و پخش شدن حادثه ساز می‌شوند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توصیه کرد: به بهانه زیباتر شدن فضای جشن، هرگز از بادکنک‌هایی که با گازهای فشرده پر می‌شوند، استفاده نکنید چرا که این بادکنک‌ها به محض قرار گرفتن با عوامل اشتعال زا منفجر شده و حادثه می‌آفرینند، بهتر است از بادکنک‌های ساده استفاده کنید و به ادعای هیچ فردی مبنی بر این که بادکنک با گاز هلیوم باد شده و خطری متوجه شما نیست هم اعتماد نکنید.

وی با تاکید بر این که برف شادی و انواع افشانه‌ها که در جشن تولد استفاده می‌شوند نیز قابلیت اشتعال بالایی دارند هشدار داد: زمانی که افراد برف شادی را بالای کیک تولد قرار می‌دهند،‌ شمع روشن می‌تواند موجب آتش‌سوزی ‌شود. چندی پیش حادثه آتش‌سوزی در جشن تولدی که در یکی از سفره‌خانه‌های شهرستان شهریار برگزار شده بود با مرگ هشت نفر به پایان رسید. علت اولیه وقوع این حادثه انفجار بادکنک‌های پر شده با گازهای غیراستاندارد اعلام شد.

کد خبر 684231
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha