همشهری آنلاین: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: در دهه فجر سال جاری تمامی فرودگاه‌های کشور مجهز به ویزای الکترونیک خواهند بود.

محمد شریف ملک‌زاده گفت: در حال حاضر تنها فرودگاه امام خمینی مجهز به ویزای الکترونیک است که در دهه فجر سال جاری تمامی فرودگاه‌های کشور مجهز به ویزای الکترونیک می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: بر اساس ویزای الکترونیکی افراد سایر کشورها با مراجعه با اینترنت می‌توانند ظرف 48 ساعت وارد کشور شوند.

وی صدور ویزای الکترونیک را اتقلابی در صنعت گردشگری نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا عنوان کرد و افزود: از طریق سیستم ویزای الکترونیک شرایط اخذ ویزا تسهیل شده و شاهد افزایش توریست خارجی خواهیم بود.

ملک زاده همچنین از ایجاد اولین منطقه نمونه گردشگری سلامت کشور در شهر مشهد خبر داد و گفت: این شهرک در منطقه ملک آباد مشهد در زمینی به مساحت 350 هکتار احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: تخصصی شدن آژانس‌های مسافرتی با توجه به علایق ویژه توریست‌ها به عنوان یک طرح برای اولین بار در کشور با همکاری متخصصین و صاحبنظران صنعت توریسم تعریف و اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس مسیرهای تورها با علایق ویژه به تعداد 582 مسیر شناسایی و تعریف شده است که این مسیرها  بصورت جزوه و سی دی تهیه و در اختیار 2 هزار 378 آژانس قرار گرفته است ضمن اینکه علاوه بر آن آژانس ها با پر کردن فرم هایی امکانات و پتانسیل و تخصص خود در توریست  را مشخص می‌کنند.

ملک زاده با اشاره به تقاضاهای فراوان جهت تخصصی شدن آژانس‌ها افزود: تاکنون 5 هزار و 511 تقاضا از سوی آژانس‌های خدماتی و مسافرتی جهت فعالیت های تخصصی در غالب طرح توریست با علایق ویژه به معاونت گردشگری سازمان ارائه شده است که تاکنون 389 مورد آن تایید شده است.

وی بیشترین تقاضاهای انجام شده را متعلق به توریست تخصصی ورزش و ماجراجویی و سپس فرهنگی برشمرد.

کد خبر 68408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز