سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
۳ نفر

همزمان با آغاز تابستان امکانات ورزشی منطقه۲۲ افزایش می‌یابد و در تعطیلات تابستان رویدادهای ورزشی متعددی در محله‌های مختلف منطقه برگزار می‌شود.

دوچرخه

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه به ظرفیت بالای غربی‌ترین محدوده تهران در حوزه ورزش همگانی اشاره می‌کند و می‌گوید: «این منطقه به عنوان تازه‌ترین منطقه شهر تهران به شمار می ‌ود و همچنان نیز جمعیت ساکنانش در حال افزایش است، اما سرانه‌های ورزشی مطابق با توسعه جمعیتی و وسعتی پیش نرفته و نیاز دارد محیط‌های ورزشی بیشتری در این منطقه راه‌اندازی و ایجاد شود. همچنین برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در محله‌ها می‌تواند این کمبودها را تا حدودی جبران کند و با این اقدام می توان زمینه انجام ورزش را برای شهروندان در این منطقه بالا ببریم.»

توسعه ورزش همگانی در غرب تهران

محمدی در ادامه می گوید: «باتوجه به اوقات فراغت تابستانی پیش رو مدیریت شهری منطقه درصدد است تا زمینه و ظرفیت بازی‌ها و ورزش‌های روباز را که نیازی به سالن ندارد  در محیط‌های موجود در این منطقه فراهم کند. منطقه ۲۲ سرانه ورزشی کمتری نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارد؛ اما موقعیت جغرافیایی و مکانی که دارد می‌طلبد رویدادها و جشنواره‌های ورزشی در این منطقه برپا شود. در همین راستا مدیریت شهری منطقه به دنبال استفاده و بهره‌وری از این پتانسیل‌ها است. برای مثال مجموعه ورزشی آزادی به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی کشور در این منطقه قرار دارد. براساس صحبت‌های وزیر ورزش، شهروندان باید بتوانند به آسانی از ظرفیت مجموعه ورزشی آزادی بهره‌مند شوند.

خوب است در همین زمینه و برای توسعه ورزش شهروندی، وزارت ورزش نیز گام‌هایی بردارد و  با مسئولان منطقه همراه شود ورزش شهروندی توسعه یابد. برای مثال پارک چیتگر پیست مناسب دوچرخه سواری دارد که همایش های دوچرخه سواری مناسبی می توانیم در این محیط برپا کنیم.»

کد خبر 683679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha