همشهری آنلاین: بررسی بخش‌هایی از لایحه قانون تجارت که در حوزه بازار سرمایه است، تا پایان آبان ماه 87 به اتمام می‌رسد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، مریم صفاریان - رییس کمیته تدوین مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار - با بیان این مطلب گفت: لایحه قانون تجارت قبل از تصویب قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، مصوب آذر ۱۳۸۴ تدوین شده به طوری‌که بسیاری از مباحث و الزامات قانون بازار اوراق بهادار در این لایحه دیده نشده است.

وی ادامه داد: کمیته تدوین مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار، لایحه قانون تجارت را از دیدگاه بازار سرمایه و تطبیق آن با قانون بازار اوراق بهادار مورد بررسی قرار می‌دهد.

معاون مدیریت، پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: لایحه قانون تجارت پس از بررسی نهایی به هیات‌مدیره سازمان بورس ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی تدوین لایحه قانون تجارت، وزارت بازرگانی است، گفت: این لایحه یا به این وزارتخانه ارسال خواهد شد تا آنان بحث را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند و یا اینکه درکمیته‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار موضوع بررسی خواهد شد.

صفاریان از تصویب دستورالعمل عضویت در کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار نهران در کمیته تدوین مقررات سازمان بورس خبر داد و افزود: این دستورالعمل برای اخذ نظرات کانون کارگزاران به این کانون ارسال خواهد شد.[مفاهیم: کارگزار بورس]

وی با بیان اینکه پیش‌نویس اولیه دستورالعمل نحوه شناسایی مشتری و گزارش‌دهی معاملات مشکوک در بازار سرمایه در سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه شده است، اظهار داشت: تدوین این دستورالعمل منوط به تصویب آیین‌نامه قانون مبارزه با پولشویی است تا تکالیف سازمان بورس در آن مشخص شود.

صفاریان به ارایه اظهار نظر در مورد آیین نامه قانون مبارزه با پولشویی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار، نظرات اصلاحی خود در مورد آیین‌نامه مزبور را به کارگروه تدوین آن در وزارت امور اقتصادی و دارایی ارایه کرده است.

کد خبر 68356

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز