دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
۴ نفر

ارادت شهید سردار سلیمانی به امامزاده داوود (ع) و حضور سرزده‌اش در سرداب مطهر، روایت ناگفته‌ای است که خادمان این امامزاده آن را هیچگاه فراموش نمی‌کنند. روایت مردی که نماز صبحش را در سکوت سرداب ادا می‌کرد.

سردار سلیمانی

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: هنوز خورشید از پشت رشته‌های در هم تنیده کوه‌های البرز بالا نیامده، آنگاه‌ که مؤذن بانگ «حیَّ علی الصَّلاةِ» سرمی‌داد، مردی بی‌خبر از راه می‌رسید. حضور سردار شهید قاسم سلیمانی همیشه در حرم مطهر امامزاده داوود (ع) بی‌خبر بود. کسی نمی‌دانست کی می‌آید و کی می‌رود. «سید جعفر بهشتی»، مدیر مجموعه حرم مطهر امامزاده داوود (ع)، همان‌گونه که به تصویر کاشی‌کاری شده سردار سلیمانی در صحن امامزاده (ع) اشاره می‌کند می‌گوید: «شهید حاج قاسم ارادت خاصی به این بارگاه ملکوتی داشت. بی‌خبر می‌آمد، ولی حضور سرزده‌اش برایمان عادت شده بود؛ گویی همیشه منتظرش بودیم. بیشتر اوقات برای نماز صبح راهی امامزاده می‌شد. در خلوت‌ترین زمان، وقت اذان صبح، خبر آمدنش را می‌دادند. وقتی می‌آمد، از پله‌ها پایین می‌رفت و در جوار مقبره مطهر در سکوت سرداب می‌نشست و نماز می‌خواند.»

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

سردار سلیمانی در سرداب | روایت یک نقش ماندگار

حضور سردار سلیمانی در امامزاده داوود (ع) غنیمتی بود. حضور مبارکش باعث شده بود تا بسیاری از مشکلات عمرانی و دردسرساز آنجا حل‌وفصل شود. بهشتی می‌گوید: «بسیار پیگیر حل مشکلات بارگاه امامزاده (ع) بود؛ به‌خصوص مشکلاتی که زائران این بارگاه ملکوتی را به دردسر انداخته بود.»

مدیر مجموعه حرم امامزاده داوود (ع) به ساخت پارکینگ اشاره می‌کند و می‌گوید: «کارهای عمرانی این مجموعه سال‌ها بلاتکلیف باقی‌مانده بود. مهم‌ترین کار ایجاد پارکینگ برای زائران بود که موجب ترافیک شدید می‌شد. سردار شهید برای به سرانجام رسیدن فعالیت عمرانی این پارکینگ بسیار تأکید داشت. بالاخره با همکاری دهیاری امامزاده داوود، شورا و البته کمک مهم سپاه پاسداران پارکینگ ساخته شد. ظرفیت این پارکینگ حدود ۳ هزار خودرو است.»

بهشتی درباره تصویر کاشی‌کاری شده سردار شهید قاسم سلیمانی در صحن امامزاده می‌گوید: «یک‌هفته‌ای این تصویر کاشی‌کاری‌شده ساخته شد. به‌ پاس ارادت سردار به امامزاده داوود (ع) و زنده نگه داشتن یاد او بعد از شنیدن خبر شهادتش سفارش این کار را به بهترین کاشی‌کاران اصفهان دادیم و طی مراسمی در صحن امامزاده داوود (ع) روی دیوار ماندگار شد.»

کد خبر 682845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha