جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
۴ نفر

با تشکیل کمیته فنی مبارزه با جانوران موذی در معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٨ و استفاده از روش‌های علمی و نوین برای مبارزه و کاهش جانوران موذی، عرصه بر موش‌ها در شهر و محله‌ها تنگ‌تر خواهد شد.

مبارزه با موش

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: ازدیاد جمعیت موش‌ها در تهران مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود می‌آورد. این جانور موذی به محیط زیست و همچنین زیرساخت‌های شهری آسیب و خسارت وارد می کند. خوردگی‌ها و از بین بردن کابل‌های مخابراتی در زیر زمین و تونل ها نمونه‌ای از این خسارت‌هاست. اما از همه اینها مهم‌تر خطری است که برای سلامت شهروندان به همراه دارد و به همین دلایل باید برای آن چاره‌جویی کرد. 

«شهرام آزاد»، رئیس اداره خدمات‌شهری منطقه۱۸، با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل تابستان اقدامات خدماتی این حوزه گسترده‌تر خواهد شد، گفت:«کمیته فنی مبارزه با جانوران موذی در نواحی ۷ گانه تشکیل شده تا با اکارشناسی و به‌کارگیری روش‌های نو و علمی، از جمله شناسایی کلونی‌های موش و طعمه‌گذاری در محله‌ها، جمعیت موش‌ها کاهش و رضایت شهروندان بیش از گذشته فراهم شود.»

او اضافه کرد:«با توجه به شروع فصل زادوولد موش‌ها و برای پیشگیری از ازدیاد جمعیت این جانوران موذی، کمیته فنی در شهرداری نواحی ۷ گانه تشکیل شده است. اعضای این کمیته را شهردار، معاونان و کارشناسان حوزه خدمات شهری تشکیل می‌دهند. پس از شناسایی کلونی‌های موش توسط نیروهای خدمات شهری، این اعضا در زمینه چگونگی راه‌های مقابله با این جانور موذی در بافت شهری برنامه‌ریزی می‌کنند.»

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۱۸ با بیان اینکه رهاسازی بخشی از زباله‌های تر در محیط اطراف مخازن زباله آثار نامطلوبی برجا می‌گذارد، توضیح داد: «شاید برای شهروندان جالب باشد که بدانند زباله‌های تر، از جمله ضایعات کاهو، برای حیوانات موذی حکم ماده تقویت‌کننده دارد، چراکه این حیوانات موذی با خوردن این نوع سبزی‌ها، ویتامین «کا» مورد نیازشان را تامین می‌کنند. همچنین خوردن این نوع زباله‌های تر خاصیت برخی از داروها و موادی را که برای نابودی این جانوران در کلونی‌ها و نقاط آلوده به کار رفته به نوعی خنثی و بی‌اثر می‌کند. بنابراین، از شهروندان تقاضا داریم که زباله‌های‌ تر، از جمله ضایعات کاهو  و سبزی، را در کیسه‌های زباله سالم و در بسته  داخل مخازن مکانیزه قرار دهند تا حیوانات موذی از آن تغذیه نکنند.»

کد خبر 682772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha