محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را برای اجرا ابلاغ کرد.

مخبر

به گزارش همشهری آنلاین، هیأت دولت در جلسه چهارم خرداد ماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.

بر این اساس از اول فروردین ماه امسال، حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه معادل حداقل حقوق موضوع مصوب ۱۹ اسفند سال گذشته شورای‌عالی کار خواهد بود و برای سطوح بالاتر از حداقل مستمری همانند بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمولان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری موضوع بند (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه امسال کل کشور افزایش می‌یابد.

آن‌دسته از مشمولان سطوح بالاتر که مجموع دریافتی ماهانه آن‌ها پس از افزایش موضوع این بند کمتر از یکصد میلیون ریال باشد، این افزایش تا سقف مزبور به اضافه ۶ میلیون و پانصد هزار ریال خواهد بود.

همچنین بر اساس این مصوبه، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد تمامی مستمری بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

دستگاه‌های اجرایی مشمول بند (۴) ماده (۶۸) قانون مصوب جلسه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ هیأت وزیران در خصوص افزایش حقوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان نیز پیش از این مشخص و طی نامه‌ای در ۱۸ خرداد امسال توسط «محمد مخبر» ابلاغ شده بودند.

کد خبر 682571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حمید IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    شرمنده شدیم
  • ناشناس IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    آقای مخبر خودتون با این حقوق یک هفته را میتونید زندگي کنید
  • بازنشته IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 1
    باسلام با ده درصد اضافه حقوق که زیر خط فقر است تحقیر بازنشته جلوی خانواده با کهولت سن و بیماری و فرزندان بیکار است
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    قانون شورای عالی کار فقط ۳۸ درصد الی ۵۷،/۴ برای تمام صندوق‌های بازنشستگان گرانی و تورم با ده درصد شما اصلا هماهنگی ندارد
  • حسین IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 1
    از جیب خودتون ببخشید ‌‌. شما فقط میخواین فاصله بندازین بین دارا و ندار. چرا ده درصد ,مگه تورم ده درصد بوده‌ . پول بیمه رو براساس 14 میلیون دادیم و میانگین دوسال حقوق رو برای تامین اجتماعی در نظر میگیرند . چه فکری در مغزتون دارید . مکه میشه بازنشستگان تامین رو با بازنشستگان کشوری و لشگری با هم ادغام کرد. اونا بر اساس اخرین فیش حقوقی مستمری میگیرند و باز نشستگان تامین براساس دوسال اخر . واقعا با این طرز تفکر مملکت رو امام زمان میچرخونه.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    4 1
    ما کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با افزایش ۱۰ درصد مخالف هستیم چرا چون شما ۱۰۰ درصد اجناس را برای مردم گران کردید خم به ابرو نیاورید ما هم خدا راداریم انتقام ماراهمان خدا از شما میگیرد برای خودتان توی فضای مجازی نگوید ۵۷ درصد اضافه شده یعنی ۵۰۰۰۰۰۰ تومان حقوق شده شما آقای معاون اول ریئس جمهور این ۵۰۰۰۰۰۰ تمان مال شما فقط بیاید کرایه خونه ما را بدید غذا هوا میخوریم
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 2
    اقای وزیر اینقدر دست و پا نزن برای اجرای این بی قانونی خدا جای حق نشسته
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    این یقینا یک شیوه غلط و خلاف قانون است که دولت در تصمیم شورای عالی کار و همینطور صندوق تأمین اجتماعی دخالت کند...این صندوق متعلق به بازنشستگان تامین اجتماعی است.. دخالت و تصمیم غلط را جبران کنند نه ابلاغ و یا توجیه
  • US ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    چرا بازنشستگان کشوری که زیر 10 میلیون تومان است فقط 10 در صد افزایش یافته
  • ناشناس IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    سلام ،، هدفتون از اینهمه ظلم و بی عدالتی چیه؟