پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی نهمین تکه از کلان‌شهر تهران با در اولویت قرار گرفتن، به مراحل بهره‌داری خود نزدیک می‌شوند.

فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین، شمارش معکوس برای افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های فرهنگی منطقه ۹ تهران آغاز شده است. «سید محمد رحیم مرتضوی»، شهردار منطقه ۹ با اعلام این خبر گفت: «مراکز فرهنگی و اجتماعی منطقه نقش مهمی در توانمندسازی و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر دارند که باید مورد توجه ویژه مدیران شهری قرار گیرد. به ویژه در منطقه کوچک ۹ که با توجه محدودیت فضا، سرانه‌های شهری، پایین است.»

مرتضوی با اشاره به اهمیت رویکرد فرهنگی در مدیریت ارشد شهری و منطقه، تصریح کرد: «با پایان دوره کرونا، مدیریت شهری زمینه فعالیت مجدد اماکن فرهنگی و ورزشی و حضور پرشور شهروندان در فضاهای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند تا نشاط به محله‌ها بازگردد.

مجموعه‌هایی مانند شهربانو، سرای محله‌ها، مراکز کارآفرینی و بازارچه‌ها، مراکز آموزشی و مهارت‌آموزی، کوثر، توتیا، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی، مراکز کسب و کارهای هوشمند و اندیشه‌سرا، نیز ظرفیت‌های نوینی هستند که می‌توانند بسیار راهگشا عمل کنند. این ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی ماموریت‌ آموزش، فرهنگ‌سازی و کاهش آمار کمی و کیفی آسیب‌های اجتماعی را بر عهده دارند. از این رو در منطقه بر آن شده‌ایم تا طرح‌ها و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی را اولویت ببخشیم.»

شهردار منطقه ۹ افزود: «تکمیل و بهره‌برداری نهایی از مجموعه کوثر می‌تواند تاثیری مثبت در بهبود کیفیت زندگی اجتماعی شهروندان منطقه داشته باشد. از این رو تمام تمهیدات لازم برای بهره‌برداری از این پروژه چندمنظوره از طرف مدیریت شهری بکار گرفته شده تا هرچه سریع‌تر در مدار خدمت رسانی به شهروندان قرار بگیرد.»

به گفته او فقدان سالن سینما در منطقه ۹ از جمله مهمترین چالش‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود که با افتتاح پروژه کوثر، گامی در راستای تامین نیاز و حقوق اجتماعی و فرهنگی شهروندان برداشته می‌شود

پروژه فرهنگی و تفریح کوثر از جمله پروژه‌های خاک گرفته منطقه ۹ بوده است که با پیشروی فیزیکی به مراحل تکمیلی خود نزدیک می‌شود.

کد خبر 682548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha