کمیته تحقیق کنگره که در مورد شورش‌های ژانویه در کنگره تحقیق می‌کند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را به مهندسی یک کودتا برای باقی ماندن در قدرت متهم کرده است.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، این کمیته استدلال کرد که ترامپ با ماه‌ها دروغ در مورد تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ که توسط دولت خودش امن‌ترین انتخابات تاریخ توصیف شده بود، زمینه‌های شورش را فراهم کرد.

کمیته ویژه در ارائه‌ای از یافته‌های خود از یک تحقیق یک ساله (اولین جلسه از ۶ جلسه استماع مورد انتظار در این ماه) گفت که رئیس‌جمهوری پیشین به دنبال لغو نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ بود که در آن جو بایدن به پیروزی رسید.

لیز چنی، نایب رئیس جمهوریخواه این کمیته، در سخنان افتتاحیه خود در اولین جلسه از یک سری جلسات استماع تابستانی که به شدت مورد انتظار بود، گفت: «ترامپ، اوباش را احضار، آنها  را جمع و شعله این حمله را روشن کرد.»

بنی تامپسون، رئیس کمیته دموکرات، ترامپ را متهم کرد که در مرکز این توطئه قرار دارد.

او گفت: «۶ ژانویه اوج تلاش برای کودتا بود. تلاشی وقیحانه برای سرنگونی دولت؛ همانطور که یکی از آشوبگران اندکی پس از ۶ ژانویه بیان کرد، خشونت تصادفی نبوده است.»

کمیته کاوش برای رسیدن به هدف خود، مجموعه‌ای از برخی از نگران‌کننده‌ترین فیلم‌های حمله ۶ ژانویه را پخش کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش نیز داد که آنها حاوی برخی از مطالبی بودند که قبلا دیده نشده بود؛ از جمله فیلم‌های دید پرنده از دوربین‌های امنیتی که اوباش عظیم طرفدار ترامپ را در حالی که شروع به ازدحام در محوطه کنگره می‌کردند، نشان می‌داد.

این فیلم همچنین نشان می‌دهد که چگونه جمعیت مستقیما از ترامپ سرنخ می‌گرفتند، به طوری که یکی از اغتشاش‌گران در حال خواندن توییت ترامپ روی یک مگافون برای شنیدن سایر اغتشاشگران بود. ترامپ در این توییت از سخنان مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری که گفته بود، نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را لغو نمی‌کند، انتقاد کرده بود.

پس از آن لحظه، مونتاژ کمیته یک کلیپ بدنام از حامیان ترامپ را نشان داد که شعار می‌دادند: «مایک پنس را اعدام کنید»!

کد خبر 682326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha