وبسایت تکنولوژی ریویو(technologyreview) نوشت: «عربستان سعودی یک سازمان غیرانتفاعی را راه اندازی کرده است که قصد دارد سالانه یک میلیارد دلار به منظور حمایت از تحقیقات پایه مرتبط با «کند کردن روند پیری» و طولانی کردن «دوره سلامت» در انسان هزینه کند.

محمد بن سلمان

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از الوطن نوشت: براساس گزارش این سایت، خاندان حاکم عربستان هم اکنون حمایت از این سازمان غیرانتفاعی را که نام «Hevolution Foundation» را به یدک می کشد، آغاز کرده است.

سایت مذکور با اشاره به اینکه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در حال حاضر برجسته ترین عضو خاندان سلطنتی عربستان است که در عمل حاکم این کشور محسوب می شود و حضور پدرش در راس قدرت، صوری است، آورده است: این مبلغ باعث می شود عربستان سعودی به بزرگترین حامی مالی محققانی تبدیل شود که برای درک دلایل پیری تلاش می کنند و به دنبال تولید داروهایی برای کند کردن این روند هستند.

در ادامه این گزارش با بیان اینکه شاید انگیزه حکومت سعودی از این موضوع برآمده از این ایده باشد که بیماری های پیری تهدید مشخصی برای آینده این کشور به شمار می رود، آمده است: بیشتر کسانی که پول زیادی دارند، همواره به این سمت می روند و تلاش می کنند درمانی برای پیری پیدا کنند.

وبسایت تکنولوژی ریویو از افرادی نظیر بری پیج بنیانگذار گوگل، جف بزوس میلیاردر، لری الیسیون، پیتر تیل و دیگران در این زمینه نام برده و اورده است: اکنون عربستان نفت خیز هم که دارایی های هنگفتی دارد، برای همین منظور تلاش می کند.

در این گزارش با اشاره به اینکه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مردمی که در کشورهای حاشیه خلیج(فارس) زندگی می کنند، از لحاظ بیولوژیکی سریعتر پیر می شوند، در ادامه نوشت: اساسا عربستان از بیماری های فراوان ناشی از رژیم های غذایی غنی و ورزش بسیار کم رنج می برد. هرچند جمعیت عربستان با میانگین سنی ۳۱ سال، نسبتا جوان محسوب می شود اما این کشور شاهد افزایش نرخ چاقی و دیابت است.

کد خبر 682008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha