جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ چندین نمایشگاه آثار هنری هنرمندان معاصر در گالری های تهران افتتاح می‌شود که نمایشگاه اسب و حیوانات همزیست از مهم‌ترین رویدادهاست.

گالری گردی

علی خوشتراش- همشهری آنلاین: «اسب وحیوانات همزیست» دومین نمایشگاه نقاشی و مجسمه به کیوریتوری علی ولاشجردی فراهانی است که به همت مجموعه فرهنگی هنری «هفتا» ۲۰ تا ۲۵ خرداد در گالری هفتا در برج میلاد برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی با محوریت اسب و حیوانات همزیست در خرداد ۱۳۹۷ و در بخش جانبی نمایشگاه بین‌المللی صنعت اسب در فضای نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار و با استقبال بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده بود. در نمایشگاهی که روز جمعه افتتاح می‌شود آثار نقاشی و مجسمه با موضوع اسب و حیوانات همزیست، به نمایش گذاشته می‌شود.

در نمایشگاه هنرهای تجسمی «اسب و حیوانات همزیست» ۳۳ هنرمند نقاش و مجسمه ساز حضور دارند و از هر هنرمند پنج اثر به نمایش درمی‌آید، دو اثر به صورت فیزیکی و سه اثر نیز درفضای دیجیتالی نمایشگاه در معرض دید مخاطبین قرار خواهد گرفت.

گالری گردی سومین هفته خرداد | به تماشای اسب و حیوانات همزیست برویم
اسب و حیوانات همزیست

گردانندگان این نمایشگاه قصد دارند نمایشگاه هنرهای تجسمی «اسب و حیوانات همزیست» را به صورت پیوسته برگزار کنند و آثار برگزیده را با حمایت هفتا در قالب تور نمایشگاهی در سایر کشورها به نمایش درآورند. همچنین کتاب نمایشگاه نیز بزودی منتشر خواهد شد.

مظاهرآذر پی، بهرام آشفته، فرناز اخلاقی، صادق ادهم، ‌امیرحسین‌امیرجلالی، صفوراً اسماعیل نژاد، آزاده بخشی، کامبیز برنجی، ندا چایچی، محمد خضوعی، کیهان خلیلی فرد، طلا درنگی، پروانه رزاقی، بهروز رستگار، آرزو رضایی، فرناز رضایی، سکینه سادات موسوی، پردیس شفیعیون، هیرو شیخ الاسلامی، منصور طبیب‌زاده، سید علی رضا عباچی، رضا عظیمیان، محمد هادی فدوی، مریم فرد، نیلوفر قادری نژاد، نسیم کاووسی، آرش لاهیجی، پانته آ ماهرو، پژمان متقیان، فرزانه محجوبی، بهاء الدین محمدی راد، شیما مرادی، ‌امیر مفتون و شبنم مکبر هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبین قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز ۲۰ خردادماه در گالری هفتا واقع در طبقه دوم برج میلاد افتتاح می‌شود و در ایام نمایشگاه همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ میزبان علاقمندان خواهد بود.

نمایشگاه آرمین توحیدی در گالری‌ ایده

نمایشگاه انفرادی نقاشی آرمین توحیدی با نام «زمین و زمان» جمعه در گالری‌ ایده آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه از روز جمعه بیستم خردادماه آغاز خواهد شد و درهای آن به مدت ۱۰ روز در گالری‌ ایده برای بازدید عموم باز خواهد بود.

گالری گردی سومین هفته خرداد | به تماشای اسب و حیوانات همزیست برویم
زمین و زمان

مخاطبان برای  بازدید از نمایشگاه «زمین و زمان» می‌توانند از ۲۰ خرداد لغایت اول تیرماه، از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری‌ ایده به نشانی تهران، خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمال، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ مراجعه نمایند.

 شکسپیر از نگاه دانشجویان گرافیک ایران و لهستان

۲۰ خرداد ماه ۶۰ پوستر از دانشجویان گرافیک ایران و لهستان در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران به نمایش درخواهد آمد.

آگنیشکا ژمیشفسکا از طراحان گرافیک با سابقه و نام آشنای لهستانی به همراه بابک صفری از طراحان گرافیک پرتلاش و شناخته شده ایرانی، تصمیم به برگزاری دوره‌ آموزشی طراحی پوستر با محوریت آثار شکسپیر گرفتند، چون زیستن در آثار این نویسنده سرشناس برای هر هنرجویی می‌تواند تمرین مناسبی برای ارائه و ایجاد خلاقیتی آزاد و یافتن‌ ایده‌ای نو با دستی باز باشد. در این دوره ۱۵ دانشجوی ایرانی زیر نظر ژمیشفسکا و ۱۵ دانشجوی لهستانی زیر نظر صفری به طراحی پوستر پرداختند.

گالری گردی سومین هفته خرداد | به تماشای اسب و حیوانات همزیست برویم
 شکسپیر از نگاه دانشجویان

طراحان و دانشجویان حاضر در این کارگاه آموزشی با دو نگاه غربی لهستانی و شرقی ایرانی در طراحی پوستر آشنا شدند و با توجه به داشته‌های فرهنگی هنری خود، آثارشان را خلق کردند.

این نمایشگاه تا ۲۸ خرداد ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

بازگشت در نگارخانه احسان

«بازگشت» عنوان نمایشگاه انفرادی مریم منصوری است که از بیستم تا بیست و پنجم خردادماه در نگارخانه احسان میزبان علاقه‌مندان است.

مریم منصوری هنرمند متولد ۱۳۵۶در تهران است که از سال ۱۳۷۸ نقاشی را در محضر اساتیدی همچون مصطفی حسینی، داریوش حسینی، محمد خلیلی، واهیک وارطانیان و دیگر اساتید آموزش دید. او در سبک‌های مختلف مانند رئالیسم، هایپر رئال، آبستره و... کار می‌کند و فعالیت نمایشگاهی خود را از سال ۱۳۸۱ از نمایشگاه گروهی گلبرگ شروع کرد و تا کنون بیش از ده نمایشگاه انفرادی و گروهی در تهران، ترکیه، ارمنستان، سوئد و... برگزار کرده است.

گالری گردی سومین هفته خرداد | به تماشای اسب و حیوانات همزیست برویم
بازگشت

نمایشگاه بازگشت روز جمعه بیستم خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ در نگارخانه احسان افتتاح می‌شود و تا ۲۵ خرداد پذیرای بازدیدکنندگان است. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ به نگارخانه احسان در تهران، خیابان آجودانیه، خیابان ۱۴ شرقی، شماره ۲۲ مراجعه کنند.

استوار «ماندن» در ریشه‌ها

نمایشگاه گروهی «ماندن» با مجموعه آثاری از هنرمندان پیشرو و معاصر ۲۰ خرداد ماه در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود.

آثار این نمایشگاه به کیوریتوری علیرضا چلیپا با آثار هنرمندانی ازجمله مهدی راحمی، محمد مساوات، علی گنجوی و امیرحسین بیانی با نگاه به حفظ فرهنگ و استوار ماندن در ریشه‌ها با توجه به وضع موجود، در مجموعه‌ای با عنوان «ماندن» خلق شده و روی دیوار می‌رود.

گالری گردی سومین هفته خرداد | به تماشای اسب و حیوانات همزیست برویم

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۹ خرداد ماه از نمایشگاه «ماندن» در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به اتوبان همت، خیابان گل‌نبی، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی‌پور، کوچه‌ی قندی، شماره ۶ بازدید کنند.

 دیوار در لاله

نمایشگاه گروهی نقاشی «دیوار» حاصل تلاش جمعی از هنرمندان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه های هنر سوره جهاد دانشگاهی و رسام استان البرز با رویکرد هنر معاصر و مدرن گردآوری شده و ۲۰ خرداد ماه در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود.

اسامی هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از محبوبه آتشکده، مریم آجورلو، حسین اسماعیلی، سارا امجدیان، مهناز ایلخانی، شهناز بورقی، مریم جعفری، مصطفی چوب تراش، انسیه زرگر، سمیه سالاری برکویی، مونا سیدنورانی، حسنیه طباطبائی، نعیمه عبدالبقایی، افرا فرحناک، شیوا قنبری، مریم کیانفر، روژین محمد پور، ریحانه موسوی، فهیمه مومنی، اکرم نصیری زاده، مریم نظری.

آیین گشایش نمایشگاه «دیوار» روز جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه تا ۲ تیر ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنجشنبه ها ساعت ۹ تا ۱۳ به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود.

گالری گردی سومین هفته خرداد | به تماشای اسب و حیوانات همزیست برویم
دیوار

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

کد خبر 681929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha