یک مقام عراقی تایید کرد آمریکا اجازه پرداخت بدهی این کشور به ایران را نمی‌دهد و قصد دارد با مواجه کردن عراق با بحران برق خواسته‌ خود را اجرا کند.

صادرات برق به عراق

به گزارش همشهری‌آنلاین، عدی عبد الهادی، یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق با اشاره به اینکه آمریکا عامل اصلی بحران برق در این کشور است تاکید کرد واشنگتن از مسئله برق به عنوان اهرم فشار علیه بغداد و پیشبرد برنامه هایش در کشور استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، عدی عبد الهادی تایید کرد آمریکا پس از سال ۱۹۹۱ سیاست هدفمند تخریب در عراق را در پیش گرفته و این کار را از طریق فلج و مختل کردن بسیاری از ظرفیت‌های تولید انرژی آن از جمله نیروگاه‌های تولید برق آغاز کرده است، چون صنعت برق عامل مهمی برای دستیابی به هر پیشرفتی محسوب می‌شود و این تلاش آمریکا بعد از سال ۲۰۰۳ و از طریق جلوگیری از هر اقدام و تلاش بغداد برای توسعه سامانه‌های برق کشور کاملا مشهود و مشخص است و اتفاقی که با شرکت‌های آلمانی و اخراج آنان از عراق با تهدید و اعمال فشار رخ داد بهترین شاهد و گواه است.

عبدالهادی در ادامه گفت: آمریکا به بهانه تحریم‌ها علیه تهران مانع از پرداخت بدهی‌های عراق به ایران (هزینه‌های گاز طبیعی وارداتی از ایران) می‌شود واشنگتن با جلوگیری از هر گونه تلاش‌های بغداد برای پرداخت بدهی‌ها به شرکت‌های ایران، به دنبال ایجاد بحرانی است که هزینه آن را عراقی‌ها می‌پردازند.

این مقام ائتلاف الفتح اعلام کرد آمریکا برای سال‌های طولانی عامل ایجاد بحران‌های بزرگ عراق بوده است.

شایان ذکر است بیشتر استان‌های عراق از بحران شدید کمبود برق رنج می‌برند که در روزهای گذشته و با افزایش دمای هوا، میزان خدمات رسانی انرژی (برق) به مردم کاهش بی سابقه‌ای داشته است.

کد خبر 681434
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    پس چرا مثل کره به عراق فشار وارد نمی کنند هم بدهی برق وگاز وهم خسارت هزار میلیارد جنگ برای عراق بذل وبخشش نکنید مردم خود ما سزاوارتر هستن