سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران با اشاره به حضور شهرداران کشورهای آسیایی در اجلاس تهران گفت:

:«حضور شهرداران آسیایی به منزله ایجاد بستر مناسب برای تعامل آنها با یکدیگر محسوب می‌شود که این رویه می‌تواند نقش به سزایی در رشد و توسعه مناسبات فرهنگی کشورها داشته باشد. البته با در نظر گرفتن این نکته که شهرداری و شوراهای شهر نهادهای سیاسی محسوب نمی‌شوند ولی می‌توانند میانجی گران خوبی برای رفع تنش های سیاسی ما بین کشورها باشند».

به‌ گزارش سایت اجلاس شهرداران آسیایی مهندس بیادی عضو شورای شهر تهران طی گفتگو با سایت اطلاع رسانی اولین اجلاس شهرداران آسیایی، ضمن اشاره به تاثیر همگرایی ما بین کشورهای آسیایی افزود:«همگرایی ما بین کشورهای آسیایی یکی از عوامل مهمی است که منجر به رشد و توسعه ما بین کشورها می‌شود به عبارت دیگر توجه به دستاوردهای سایر کشورها، تعامل و همکاری مابین کشورهای در حال توسعه می‌تواند در نزدیکی آن‌ها به یکدیگر نقش به سزایی ایفا کند».

وی با اشاره به تاکید اسلام در کسب تجارب از مردم سایر کشورها یادآور شد:«با حضور شهرداری‌ها در این اجلاس امکان تبادل اطلاعات و مقایسه تجربیات برای همه آنها فراهم می‌شود.

در واقع به فرموده رسول خداوند حضرت محمد مصطفی(ص) علم را طلب کنید اگرچه در چین باشد. به عبارت دیگر خداوند متعال به کسب تجربیات علمی از سایر کشورها تاکید فروانی دارند».

بیادی در مورد ظرفیت‌های ملی شهرداری‌ها در جهت گسترش همگرایی بین دولت‌ها خاطرنشان کرد:«بسیاری از مسائل و مشکلات سیاسی که برای آنها راه حلی قابل تصور نیست از طریق نهادها و سازمان‌های غیردولتی از جمله شهرداری‌ها قابل حل و پیگیری است».

عضو شورای شهر تهران درباره جایگاه همگرایی ما بین کشورها در دین مبین اسلام گفت:«اتحاد لفظ خوبی است و طبق روایت اسلامی تشکیل  دولت آخر دنیا با اتحاد در جهان تشکیل خواهد شد. به عبارت دیگر در نهایت شاهد شکل گیری یک دولت خواهیم بود».

بیادی در مورد تنوع قومی و نژادی در آسیا و ادعای برخی از گروها مبنی بر عدم همگرایی ما بین آنها یادآور شد:«خیابان 30 تیر شهر تهران مسجد در کنار کلیسا قرار دارد و انواع و اقسام مذاهب در یک خیابان جمهوری اسلامی ایران ،در کنار یکدیگر به آرامش زندگی     می‌کنند و زندگی مسالمت آمیزی دارند. بنابراین این همگرایی در آسیا نیز امکان پذیر است».

کد خبر 68138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز