ستاره آرژانتینی ۳۸جام با تیم‌های بزرگسال و ۲‌جام با جوانان و المپیکی‌ها کسب کرده است.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیونل مسی با پیروزی ۳بر صفر آرژانتین مقابل ایتالیا در جام بین‌قاره‌ای موسوم به فینالیسیما به دومین جام ملی خود دست یافت. او سال گذشته برای نخستین‌بار توانسته بود با فتح کوپاآمریکا با پیراهن تیم ملی جام بگیرد و حالا با یک تک‌بازی در مسابقه‌ای جدید به دومین جامش رسیده و جام‌های ملی‌اش را با کریستیانو رونالدو برابر کرده. رونالدو با پرتغال یک یورو در سال۲۰۱۶ و یک ‌لیگ‌ملت‌ها کسب کرد. البته تفاوت‌هایی هم هست بین ۲‌جام او با ۲‌جام رونالدو چون لیگ ملت‌ها تک‌بازی نبود. فعلا بین منابع درباره ۴۰جامه یا ۳۸جامه‌بودن این ستاره اختلاف نظر وجود دارد.

سوپرجام اروپا - آمریکای جنوبی (فینالیسیما) چهلمین جام دوران حرفه‌ای لیونل مسی بود که ۲‌تای آن با تیم‌های غیربزرگسال به‌دست آمده و برخی منابع آنها را درنظر نمی‌گیرند. او حالا تنها ۳‌جام دیگر تا رسیدن به رکورد دنی آلوز که بیشترین جام را بین همه بازیکنان تاریخ کسب کرده، فاصله دارد.

مسی با قهرمانی این فصل لیگ‌یک فرانسه و جام فینالیسیما و قهرمانی تابستان گذشته کوپاآمریکا، خودش را از اینیستا و مکسول جدا کرد. این ۲‌بازیکن اسپانیایی و برزیلی ۳۷جام داشتند. دنی آلوز ۴۳ و مسی ۴۰جام (۳۸تا در تیم‌های بزرگسال) دارند.

لیونل مسی می‌تواند در سوپرجام فرانسه مقابل نانت که در تاریخ ۹مرداد برگزار می‌شود، به چهل‌ویکمین یا به‌روایتی سی‌ونهمین جام عمرش دست یابد. مسی اگر یک‌جام دیگر با تیم ملی بگیرد، به رکورد خوسه سالومون و اسکار روجری می‌رسد.

آرژانتین یک‌بار با مارادونا در دیدار بین‌قاره‌ای که آن زمان غیررسمی بود و با نام ‌جام آرتمیو فرانکی برگزار می‌شد، در ضربات پنالتی بر دانمارک پیروز شده و جام گرفته بود. مسی در این بازی ۲‌پاس‌گل به لائوتارو و دی‌ماریا داد. آمار لیونل مسی، در فینال‌های مختلف؛ ۴۵‌بازی، ۳۱‌گل و ۱۵‌پاس‌گل.

این نخستین باری بود که مسی مقابل ایتالیا بازی می‌کرد و حالا ایتالیا از معدود تیم‌هایی است که ستاره آرژانتینی نتوانسته دروازه آن را باز کند. او دیشب هم برای نخستین‌بار روبه‌روی تیم ملی استونی قرار گرفت.

آمار کلی مسی در دوران بازی؛ ۹۷۳‌بازی، ۷۶۴‌گل، ۳۳۱‌پاس‌گل(مجموع ۱۰۹۵‌گل وپاس‌گل)، ۴۰‌قهرمانی، ۵۸‌ضربه آزاد، ۵۵‌هت‌تریک، ۷‌توپ طلا، ۶‌کفش طلا، ۶‌بهترین بازیکن سال فیفا و ۸‌پیچیچی (آقای گلی لالیگا).

آرژانتین با هدایت اسکالونی ۳۲مسابقه پی‌درپی است که بازنده نبوده. آرژانتین بدون احتساب بازی دیشب مقابل استونی به ۳‌بازی دیگر نیاز دارد تا نبازد و به رکورد ۳۵بازی بدون باخت متوالی برزیل و اسپانیا برسد. ایتالیا با مانچینی در ۳۷بازی پیاپی شکست نخورد و رکورددار شد.

پس از کسب این جام تعدادی از بازیکنان آرژانتین برای برزیلی‌ها و به‌ویژه نیمار کری خواندند و نیمار هم جواب‌شان را اینگونه داد: «مگر قهرمان جام جهانی شده‌اید؟»

مسی در ۴۰۰‌روز گذشته؛ بردن یک‌جام در اسپانیا (کوپا دل‌ری)، بردن یک‌جام در برزیل (کوپاآمریکا)، بردن توپ طلا در پاریس، بردن یک جام در فرانسه (لیگ‌یک)، بردن یک جام در انگلیس (فینالیسیما).

مسی برای اروپایی‌ها هم کری خواند و گفت: «بعضی رسانه‌های اروپایی قهرمانی کوپا را مسخره می‌کردند اما دیشب تفاوت سطح قهرمان کوپاآمریکا و قهرمان یورو مشخص شد.» البته این را هم باید درنظر گرفت که ایتالیا در بهترین شرایط خودش نیست. مانچینی در این بازی ۸-۷ بازیکن اصلی‌اش را در اختیار نداشت و پیش از آن حتی از مسیری آسان نتوانست جواز صعود به جام جهانی قطر را به‌دست آورد.

لئو در کمتر از ۳‌هفته دیگر ۳۵ساله می‌شود. رونالدو ۳۷ساله است. شاید بهتر باشد از مقایسه این دو دست برداریم و از آخرین سال‌های فوتبال‌شان لذت ببریم.

کد خبر 681273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha