به تازگی تصاویری در فضای مجازی پخش شده که نشان از تردد راسوها در شهر تهران دارد. سؤالاتی متعددی برای شهروندان تهرانی با رؤیت این جانور پیش آمده است. برای مثال آیا راسوها تعادل زیست‌بوم شهر تهران یا مناطقی که دارای درختان و جنگل‌های انبوه است را به هم می‌زنند؟ یا این حیوان هم مانند سگ‌ها برای همیشه ماندگار می‌شوند؟

راسو

به گزارش هشمهری آنلاین، در کشور ما ۸‌ گونه راسو به نام‌های راسو، شنگ هندیز، شنگ میان رودان (سمور آبی)، رودک معمولی، رودک عسل‌خوا، سمور جنگلی، سمور سنگی و زرده‌بر زندگی می‌کنند اما با این وجود، مشاهده راسو در شهر، پدیده‌ای نادر است.

«زهرا طالبیان» فعال محیط‌زیست منطقه ۲۲ در این‌باره می‌گوید: «تهران از قدیم زیستگاه راسوها بوده و هست اما با ساخت‌ و سازهای بی‌رویه و از بین رفتن باغ‌ها و همچنین فراوانی سگ‌ها، زندگی آنها هم در معرض خطر افتاده است. قطعاً سگ‌ها تهدید جدی برای راسوها محسوب می‌شوند. شهروندان به راسوها غذا ندهند. چون راسو اگر از مکانی خوششان بیاید و شرایط برایشان فراهم باشد، می‌ماند و اگر نه، آن مکان را ترک می‌کند. اخیراً بلبل خرما، مرغ مینا، فاخته‌ها و حتی روباه جزوگونه‌هایی دیگر ساکن شده در شهر تهران هستند. زیستگاه راسوها معمولاً بیشه‌زارهاست یعنی مکان‌هایی که تک درخت  دارد و نه جنگل، زیرا در جنگل درخت‌ها متراکم هستند.»

کد خبر 680144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha