آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ۹ مورد ابتلا به آبله میمونی را در هفت ایالت این کشور شناسایی کرده است و برخی از این افراد سابقه سفر بین‌المللی نداشته‌اند.

cdc

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا» (CDC) اعلام کرد این ۹ مورد آبله میمونی تا روز چهارشنبه در ایالت‌های ماساچوست، فلوریدا، یوتا، واشنگتن، کالیفرنیا، ویرجینیا و نیویورک تایید شده‌اند.

اغلب موارد عفونت آبله میمونی شناسایی‌شده در جهان تا به حال شدید نبوده‌اند. بسیاری اما نه همه آنها در مردانی که آمیزش جنسی با مردان داشته‌اند، گزارش شده‌اند. علائم بیماری شامل تب و دانه‌های پوستی تاول‌مانند شاخص است.

راشل ولنسکی، رئیس CDC در یک کنفرانس خبری گفت همه موارد آبله میمونی در آمریکا همجنسگرا، دوجنسگرا یا سایر مردانی بوده‌اند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته‌اند.

بیش از ۲۰ کشور که آبله میمونی در آنها شیوع بوم‌گیر یا آندمیک ندارد، شیوع‌های این بیماری ویروسی را گزارش کرده‌اند و حدود ۲۰۰ مورد تایید شده و بیش از ۱۰۰ مورد مشکوک عفونت عمدتا در اروپا شناسایی شده است. سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است تا پایش برای آبله میمونی را افزایش دهند.

نخستین مورد آبله میمونی هفته پیش در ایالت ماساچوست گزارش شده بود. به گفته ولنسکی، شماری از این افراد مبتلا سابقه سفر اخیر بین‌المللی به مناطق با شیوع فعال آبله میمونی داشته و برخی دیگر چنین سابقه‌ای نداشته‌اند.

این بیماری که عمدتا در آفریقای غربی و مرکزی رخ می‌دهد ی عفونت ویروسی است که برای نخستین بار ابتلای انسانی به آن در دهه ۱۹۷۰ در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد.

راج پنجابی، رئیس ارشد امنیت بهداشتی و دفاع زیستی کاخ سفید در این کنفرانس خبری گفت:«ما  نباید از مشاهده گزارش موارد بیشتر بیماری در آمریکا در روزهای آینده شگفت‌زده شویم.»

کد خبر 679216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha