دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای اسلامی شهر مشهد با احداث دو تقاطع غیر همسطح جدید در سال آتی در سطح این شهر موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر مشهد یکشنبه (19 آبان) در پنجاه و چهارمین جلسه علنی خود به بررسی نظریه کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح ریزی شهری و نیز حمل و نقل وخدمات شهری در خصوص طرح جمعی از اعضای شورا در خصوص اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در شهر مشهد پرداختند.

پس از بررسی‌های لازم شورای شهر مشهد شهرداری را موظف به اجرای تقاطع‌های میدان امام حسین(ره) و میدان جهاد این شهر در سال 88 نمود ضمن اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز موظف شد اجرای این 2 پروژه را باید در بودجه سال 88 پیش‌بینی کند و اقدامات مربوط به اولویت‌بندی و طراحی 3 تقاطع دیگر جهت گنجاندن در بودجه سال آتی را تا 45 روز آینده به شورای شهر ارایه کند.

همچنین مقرر شد، در طراحی سازه پل‌ها به سایر گزینه‌های موجود نیز توجه گردد تا در صورت امکان سرعت اجرا تسریع شود.

شورای شهر مشهد امروز همچنین با لایحه 2 فوریتی شهرداری این شهر مبنی بر اصلاح مصوبه مربوط به انتشار اوراق مشارکت برای پروژه‌های بافت های فرسوده موافقت کرد.

شهرداری مشهد در لایحه خود با اشاره به اینکه درج عنوان پروژه‌های بافت پیرامون حرم در مصوبه شورای شهر مورد تایید وزارت کشور و بانک مرکزی است درخواست کرده بود مبلغ هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت مذکور برای اجرای پروژه‌های شارستان رضوی (قطاع2) سمت خیابان طبرسی، حاشیه خیابان نواب صفوی و شارستان رضوی غربی (قطاع یک) طرح اطراف حرم مطهر رضوی عرضه شود.

لازم به یادآوری است شورای شهر مشهد در مصوبه مورخ هفتم مهر ماه سال جاری، به شهرداری این شهر اجازه داده بود به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح‌های نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر و میدان شهدا مبلغ 2 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود علی الحساب مورد توافق شهرداری مشهد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی را منتشر نماید.

در جلسه امروز همچنین نظریه کمیسیون فنی، عمران و نیز حمل و نقل و خدمات شهری در ارتباط با طرح جمعی از اعضای شورای شهر مشهد مبنی بر اجرای خیابان منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) مورد بررسی قرار گرفت.

رای دهندگان این طرح با اشاره به ایجاد مشکلات عدیده و ریشه‌ای ترافیک اطراف حرم که نگرانی‌هایی را برای مسئولان و شهروندان و زایران به وجود آورده است، برنامه‌های احداث خیابان اطراف و منتهی به حرم را دارای اولویت‌های اجرایی دانستند چرا که ادامه طرح‌های ترافیکی و یا گزینه‌های خاص ترافیکی نمی‌تواند در بلند مدت نیازهای شهر مشهد را برآورده کند.

در نهایت اعضای شورای شهر پس از بررسی نظریه فنی و عمران مبنی بر اینکه از مجموع 4 قطاع پیش‌بینی شده در طرح، عملیات اجرایی محور امیرالمومنین و همچنین اتصال این محور به خیابان طبرسی واقع در قطاع 3 در سال 87 و اجرای شارستان و خیابان‌های قطاع 4 در سال 88 به پایان خواهد رسید و الباقی خیابان‌های طرح شامل دو قطاع باقیمانده نیز در صورت تحقق منابع مالی برابر برنامه زمانبندی کمیته راهبردی تا پایان سال 91 انجام خواهد شد، رای مثبت دادند.

در همین رابطه جواد داوودآبادی، عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه باید نگاهی پویا به نحوه احداث خیابان‌های منتهی به حرم داشت، افزود: معتقدم باید از درآمد آستان قدس رضوی برای احیا این خیابان‌ها کمک گرفته شود و سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی گفت: نگاه ما به اطراف حرم نگاه اقتصادی است و این در حالی است که باید آن را به زیارتی تغییر دهیم.

شورای شهر مشهد امروز همچنین با نظریه کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری در خصوص لایحه شهرداری مبنی بر دریافت بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از طریق قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری موافقت کرد.

اعضای شورای شهر پس از بررسی‌های لازم به شهرداری مشهد اجازه دادند بهای خدمات سازمان آتش نشانی را در سطح اداری، صنعتی و تجاری در همه مناطق و در سطح مسکونی در مناطق برخوردار و نیمه برخوردار از طریق قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری در سال 87 دریافت کند.

در همین رابطه عباس شیرمحمدی، رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد گفت: باید اطلاع رسانی لازم در خصوص این دریافت بهاء انجام شود، به عنوان مثال در 6 ماهه دوم سال جاری عوارض پسماند دریافت خواهد شد و با اینکه قرار بود در 6 ماهه اول اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد، هم اکنون هیچ کس اطلاعات لازم را ندارد.

وی گفت: نباید به نحوی عمل کنیم که لعن و نفرین مردم متوجه شخص خاصی شود.

از دیگر فعالیت‌های امروز شورای شهر مشهد موافقت با لایحه شهرداری مبنی بر افزایش نصاب معاملات شهرداری و تفویض اختیار به مدیران بود.

در پایان این جلسه جواد داود آبادی، عضو شورای شهر مشهد به عنوان عضو جدید کمسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شهرداری مشهد انتخاب شد.

کد خبر 67897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز