همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: نرم افزار فعلی کارت سوخت در وزارت نفت پاسخگو نیست و باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، محمد رویانیان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران پارلمانی ضمن بیان این خبر با تاکید بر این که سهمیه‌بندی بنزین باید تا سال 1390 حفظ شده و پس از آن بنزین از سبد حمایتی دولت خارج خواهد شد، افزود: هنوز برای ارایه بنزین بر اساس سهمیه بندی منطقه‌ای تصمیم نگرفته‌ایم.

وی افزود: باید در این زمینه اصلاحاتی انجام شود چون میزان بنزین مصرفی یک راننده تاکسی در تهران بیشتر از یک رانند تاکسی در شهرهای کوچک است.

رویانیان با بیان این که سیستم هوشمند سوخت وزارت نفت باید به گونه‌ای باشد که امکان مدیریت مصرف سوخت و سهمیه بندی را به فراخور نیاز مناطق و شهرها فراهم کند، گفت: این مساله نیازمند ایجاد تغییر در نرم افزار کارت سوخت است که متاسفانه نرم افزار کنونی وزارت نفت پاسخگو نیست اما به آنها اعلام کردیم که باید آن را تغییر دهند.

رویانیان در پاسخ به این سوال که آیا با حذف سهمیه بندی مساله قاچاق تشدید نخواهد شد، گفت: به دستور رئیس جمهور تیمی متشکل از نیروی انتظامی و مسئولان وزارت نفت و ستاد حمل و نقل در وزارت نفت تشکیل و موضوع قاچاق بنزین در شرق و غرب را بررسی و راهکارهای جلوگیری از قاچاق را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی افزود: این تیم موظف شده است تا تاثیر سهمیه بندی بنزین را روی کل بحث حمل و نقل عمومی مورد رسیدگی قرار دهد.

خبرنگاری از رویانیان درباره تحقیق وتفحص مجلس از عملکرد ستادتبصره 13 سوال کرد، رویانیان پاسخ داد: ما عملکرد تبصره 13 را به تمام نمایندگان، هیات رئیسه و کمیسیون نهای تخصصی مجلس تقدیم کردیم.

رویانیان با بیان این که مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز جلساتی را با ما داشته اند و ما گزارش عملکرد خود را در این زمینه به نهادهای نظارتی داده‌ایم.

وی در عین حال گفت که تحقیق و تفحص از ستاد تبصره 13 در مجلس نهایی نشده است.

کد خبر 67889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز