همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: همزمان با اجرای رزمایش امنیت و آرامش، محدودیت‌های ترافیکی از روز سه‌شنبه 21 آبان در تهران اعمال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ هاشمی در نشستی با خبرنگاران، گفت: با برگزاری رزمایش امنیت و آرامش، محدودیت‌های ترافیکی پایتخت از ساعت 24 روز سه شنبه 21 آبان ماه در محدوده امیرکبیر، آغاز و تا پایان مراسم سان و رژه در روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی این دو روز در بزرگراه آزادگان گفت: از روز سه‌شنبه در بزرگراه آزادگان مسیر جنوب به شمال نرسیده به پل بزرگراه مخصوص، محدودیت باند تندرو و هدایت وسایل نقلیه به باند کندر، بزرگراه آزادگان مسیر جنوب به شمال، باند کندرو بعد از پل بزرگراه تهران ـ کرج محدودیت ترافیکی به سمت شمال اعمال و کلیه خودروها به سمت آزادراه تهران ـ کرج هدایت خواهند شد. همچنین محدودیت ورود به بزرگراه آزادگان شمال به جنوب از دور برگردان شهرک گلستان در همت امکان پذیر خواهد بود .

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، در روز سه‌شنبه محدودیت‌های ترافیکی در بزرگراه همت نیز اعمال خواهد شد که بنابر آن، بزرگراه همت مسیر غرب به شرق نرسیده به آزادگان مسدود بوده و کلیه خودروها به سمت شهرک گلستان هدایت می‌شوند. همچنین مسیر شرق به غرب همت بعد از زیرگذر دهکده المپیک دوربرگردان‌های شرق به شرق تا بزرگراه آزادگان مسدود و خودروها به سمت غرب هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: آزادراه تهران ـ کرج از سمت غرب به سمت آزادگان شمال در مقطع ابتدای لوپ نیز مسدود است.

سرهنگ هاشمی اعلام کرد: محدودیت تردد از میدان المپیک به سمت غرب در ضلع غربی آن به میدان امیرکبیر، همچنین داخل شهرک چشمه به سمت غرب منتهی به میدان امیرکبیر، شهرک راه‌آهن از تقاطع امیرکیبر و میدان گل‌ها به سمت شرق منتهی به میدان امیرکبیر، شهرک هوانیروز تقاطع گل‌ها به سمت شرق منتهی میدان امیرکبیر و همچنین داخل شهرک گلستان به سمت شرق منتهی به میدان امیرکبیر نیز دارای محدودیت‌های ترافیکی از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هستند.

وی ادامه داد: همچنین ورودی‌های میدان امیرکبیر از سمت میدان المپیک، شهرک چشمه، شهرک گلستان، شهرک راه‌آهن و شهرک هوانیروز در نقطه تلاقی با میدان نیوجرسی نیز در این مدت مسدود است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، درباره مسیرهای جایگزین برای محدودیت‌های ترافیکی نیز، گفت: کسانی که قصد حرکت از آزادگان جنوب به شمال به سمت بزرگراه همت شرق را داشته باشند، از مسیر لوپ پل غربی استادیوم آزادی به سمت بلوار دهکده المپیک هدایت و وارد بزرگراه همت شرق خواهند شد.

وی ادامه داد: مسافرانی که قصد عزیمت از مسیر غرب به شرق همت را دارند، وارد شهرک گلستان شده باشند، از طریق شهرک راه‌آهن، شهرک هوانیروز، خیابان کوهک به سمت جنوب، پل بهنوش آزادراه تهران ـ کرج، پل غربی استادیوم بلوار دهکده المپیک در همت شرق ادامه مسیر خواهند داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: کسانی که قصد تردد در بزرگراه آزادگان مسیر شمال به جنوب به سمت حرم مطهر ـ بهشت‌زهرا (س) و قم را داشته باشند نیز از طریق شهرک گلستان، شهرک راه‌آهن، هوانیروز، خیابان کوهک، مخصوص به سمت شرق راستگرد به آزادگان جنوب هدایت خواهند شد.

سرهنگ هاشمی درباره آخرین مسیر جایگزین برای محدودیت‌های ترافیکی در آخرین روز هفته جاری نیز، گفت: کسانی که از شرق به غرب همت و همچنین میدان امیرکبیر قصد ورود به شهرک راه‌آهن را داشته باشند، باید از طریق بلوار دهکده میدان المپیک به سمت جنوب ضلع غربی استادیوم، ‌راستگرد آزاده‌راه تهران ـ ‌کرج به سمت غرب، خیابان کوهک به سمت شمال منتهی به شهرک راه آهن ادامه مسیر دهند.

وی گفت: با توجه به این که در مسیرهای 10 گانه حداقل 2.5 کیلومتر، طول نیروهای در حال رژه خواهد بود از شهروندان درخواست داریم که در این روز از وسایل نقلیه خود استفاده نکنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره چگونگی آب و هوا در روز رزمایش نیز، گفت: بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده ظاهرا هوای تهران در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه مناسب است.

وی درباره نگرانی‌های موجود در رابطه با افزایش بار ترافیکی تهران در این ایام نیز، گفت: ترافیک شهر تهران تقریبا به نقطه اوج خود رسیده است و اگر انتظار داشته باشیم که یک کشش روانی در پیک ساعات صبح و عصر اتفاق بیافتد، انتظار بیهوده‌ای است، به طوری که در حال حاضر ظرفیت معابر عبوری پایتخت 495 هزار وسیله نقلیه با سرعت 30 کیلومتر است، اما در حال حاضر سه میلیون و 600 دستگاه خودرو در تهران وجود دارد.

سرهنگ هاشمی با اشاره به این که در رابطه با ترافیک پایتخت به دنبال مدینه فاضله نگردید، یادآورشد: بار ترافیکی روز پنج‌شنبه هفته جاری 20 درصد بیشتر از روزهای آخر هفته‌ هفته‌های گذشته خواهد بود،‌ اما با توجه به این که در روز پنج‌شنبه بسیاری از اداره‌ها و نهادها تعطیل است، ترافیک پیش‌بینی شده برای روز پنج‌شنبه از ترافیک روزهای معمولی پایتخت کمتر خواهد بود.

وی با بیان این که در روزهای جمعه و شنبه هیچ محور عبوری در تهران بسته نخواهد شد، افزود: تنها در صورت اعلام عملیات‌های پیش‌بینی شده، نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی وارد عمل خواهند شد.

کد خبر 67880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز