السالوادور، اولین کشوری که بیت‌کوین را به‌عنوان یک ارز قانونی به‌رسمیت شناخت، میزبان روسای بانک مرکزی تعدادی از کشورهای در حال توسعه سراسر جهان است تا در یک کنفرانس سه روزه به بحث و گفت‌وگو درباره این ارز دیجیتال بپردازند.

ال سالوادور بیت کوین

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از کوین‌تلگراف، نمایندگان بانک مرکزی ۴۴ کشور، شامل غنا، بوروندی، اردن، مالدیو، پاکستان، کاستاریکا و غیره به دعوت نجیب بوکله رئیس جمهور السالوادور برای این کنفرانس مالی وارد سان‌سالوادور، پایتخت این کشور شدند.

این کنفرانس توسط اتحادیه شمول مالی و با مشارکت بانک مرکزی السالوادور سازماندهی شده و در آن موضوعاتی مانند شمول مالی، تامین مالی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و بیت‌کوین مورد توجه است.

تیم پروژه بیت‌کوین بیچ (Bitcoin Beach) نیز برای آموزش نمایندگان بانک‌های مرکزی در این کنفرانس حضور دارند. بیت‌کوین بیچ یک جنبش مردمی بود که السالوادور را برای پذیرش رمزارز بیت‌کوین هدایت کرد.

گردهمایی اقتصادی با محوریت بیت‌کوین | السالوادور میزبان ۴۴ بانک مرکزی

۴۴ کشور حاضر در این کنفرانس با رنگ نارنجی روی نقشه مشخص شده‌اند (منبع: توییتر)

السالوادور نخستین کشور جهان است که از سال ۲۰۲۱ به ساکنان خود اجازه ‌داد در کنار دلار آمریکا، از بیت‌کوین نیز در معاملات و پروسه‌های انتقال پول رسمی استفاده کنند. این تصمیم اعتراض‌ها و نگرانی‌هایی را در این کشور برانگیخت. صندوق بین‌المللی پول هم از این دولت خواسته بود به‌خاطر نوسانات رمزارزها از این تصمیم صرف‌نظر کند.

هفته گذشته همزمان با سقوط رمزارزها، رسانه‌ها خبر دادند دولت السالوادور ۵۰۰ بیت‌کوین دیگر خریداری کرده و مجموع دارایی‏‌های این کشور به ۲ هزار و ۳۰۱ واحد بیت‌کوین رسیده است.

در حال حاضر، تنها دو کشور در سراسر جهان بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت شناخته‌اند: السالوادور و اخیرا جمهوری آفریقای مرکزی. جمهوری آفریقای مرکزی هم به دلیل پذیرش ارزهای دیجیتال توسط بانک‌های مرکزی آفریقا مورد سرزنش قرار گرفته است.

کد خبر 677456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha