همشهری آنلاین: مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: مدارک علمی و تحصیلی تمامی مدیران سال 64 به بعد توسط وزارت علوم ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، هاشم داداش‌پور گفت: بر اساس قوانین جاری کشور ارزشیابی تمامی مدارک علمی با تأئید وزارت علوم معتبر است به ویژه مدارکی که از خارج کشور اخذ شده است باید به تأیید این وزارتخانه برسد.

وی در ادامه تصریح کرد:در تاریخ 6 شهریور سال جاری رئیس جمهور دستور داد که مدارک مدیران از سال 64 به بعد ارزشیابی شود، کمیته‌ای در وزارت علوم تشکیل شد و فعالیت خود را در دو بخش بررسی مدارک علمی مدیران فعلی و بررسی مدارک تحصیلی و علمی مدیران اسبق آغاز کرد. 

مدیر روابط عمومی وزارت علوم گفت:هدف از تشکیل کمیته کمک به افکار عمومی و اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در زمینه سلامت مدیران جامعه بوده است.

وی ادامه داد: این کمیته بعد از تشکیل نامه‌ای به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌‌های انسانی ارسال کرد و از این معاونت خواست تا فهرست مدیران کشور را در اختیار وزارت علوم قرار دهد که در حدود 2 هفته قبل این فهرست از سوی این معاونت به وزارت علوم ارسال شد.

داداش‌پور افزود: بعد از دریافت این فهرست یک بانک اطلاعاتی تهیه شد و قرار است در این بانک مشخصات فردی، تحصیلی و شغلی جمع‌آوری شود و به همین دلیل نامه‌ای توسط وزیر علوم در اواخر مهر به تمامی دستگاه‌های کشور اعم از وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها، قوه قضائیه و قوه مقننه ارسال شد و از آن‌ها درخواست شد که مدارک مدیران خود را در لوح فشرده به وزارت علوم ارسال کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون این کمیته منتظر دریافت این لوح‌های فشرده از سوی دستگاه‌های مختلف است تا بعد از دریافت کار ارزشیابی خود را آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: وب‌سایتی طراحی شده که مدیران اسبق می‌توانند به آن مراجعه کنند و فرم‌های لازم را پر کنند تا مدارک علمی و تحصیلی آن‌ها مورد ارزشیابی قرار گیرد.

داداش‌پور اضافه کرد: آدرس این وب سایت طی روزهای آینده از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

کد خبر 67581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز