رئیس سازمان جهانی بهداشت در مورد نادری از انتقاد از چین گفت سیاست «تحمل صفر» این کشور در برابر کووید-۱۹ با توجه دانسته‌ها درباره این بیماری «قابل‌تداوم» نیست.

Chins

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز تدروس آدهانوم قبریسوس در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه گفت: «به نظر من این سیاست با توجه به رفتار ویروس قابل‌تداوم نیست.»

مایک رایان، رئیس بخش اضطرارهای سازمان جهانی بهداشت گفت تاثیر سیاست «کووید-صفر» بر حقوق بشر باید مورد ملاحظه قرار گیرد، همچنانکه اثر هر سیاستی در برابر کرونا بر اقتصاد یک کشور باید مورد نظر باشد.

او یادآور شد که چین از هنگام ظهور ویروس جدید کرونا در شهر ووهان در این کشور در اواخر ۲۰۱۹ ۱۵۰۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت کرده است که در مقایسه با شمار مرگ‌ها به این علت در کشورهای دیگر – حدود یک میلیون نفر در آمریکا و بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر در هند- رقم نسبتا پایینی است.

رایان گفت با درنظر داشتن این موارد قابل درک است که یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان بخواهد اقدامات سختی را برای مقابله با سرابت کروناویروس اعمال کند.

با این حال، سیاست کووید-صفر طیفی از انتقادات را ازسوی دانشمندان و خود شهروندان چین برانگیخته است، به چرخه‌ای از قرنطینه‌های عمومی یا لاک‌داون‌های میلیون‌ها نفر و خشم و نارضایتی انجامیده است.

شیوع‌های مداوم کرونا در چین نشان می‌دهد که متوقف کردن کامل سویه بسیار واگیر اُمیکرون چقدر مشکل است.

مقامات چین بر اساس سیاست کووید- صفر در پاسخ به هر شیوع کرونا حتی اگر شمار اندکی از جمعیت آزمایش مثبت داشته باشند، مناطقی با جمعیت فراوان را قرنطینه می‌کنند تا انتشار ویروس را مهار کنند.

اعمال قرنطینه در شهر شانگهای به خصوص بسیار سختگیرانه بوده است و ساکنان اجازه خروج از مجتمع‌ها را جز دلایل استثنایی مثلا موارد اضطراری پزشکی را نداشتند. بسیاری از مردم حتی اجازه رفتن به در جلویی برای معاشرت با همسایگان را هم نداشتند.

کد خبر 675783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha