سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: هرچند براساس قانون اساسی، هیچ وزارتخانه‌ای نباید حتی یک روز بدون سرپرست باشد

اما پس از رای عدم‌اعتماد مجلس به علی کردان و تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ گزارشی مبنی بر معرفی سرپرست وزارت کشور از سوی رئیس‌جمهوری منتشر نشد با وجود این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای متفاوتی در این باره صورت گرفت.

یک پایگاه خبری نزدیک به دولت، گزارش داد که حیدر مصلحی - که در حال حاضر رئیس‌ سازمان اوقاف و امور خیریه است - به‌منظور کسب رأی اعتماد برای تصدی وزارت کشور به مجلس معرفی خواهد شد.

پایگاه خبری رجا همچنین در ادامه گزارش خود نوشت که چندی پیش از مصلحی خواسته شده بود برنامه خود برای وزارت کشور را ارائه کند تا درصورت برکناری کردان از وزارت کشور به‌عنوان جایگزین به مجلس معرفی شود.

گمانه‌زنی پایگاه‌های خبری به اینجا خاتمه نیافت و گزینه‌های دیگری نیز مطرح شد.
پایگاه خبری عصر ایران هم در گزارشی 4گزینه دیگر را به‌عنوان سرپرستان احتمالی این وزارتخانه مطرح دانست.

به گزارش این پایگاه خبری، سیدمهدی هاشمی سرپرست قبلی این وزارتخانه، کامران دانشجو قائم مقام وزارت کشور و روح‌الله حسینیان نماینده تهران در مجلس هشتم و محمد رویانیان رئیس ستاد تبصره13 از جمله گزینه‌هایی هستند که از آنها به‌عنوان وزیر پیشنهادی یا سرپرست احتمالی احمدی‌نژاد برای وزارت کشور نام برده می‌شود.

درصورت معرفی رویانیان به‌عنوان سرپرست یا وزیر کشور، او بعد از مهدی هاشمی و محرابیان، سومین فردی خواهد بود که از ستاد تبصره13 راهی رأس یک وزارتخانه می‌شود.

از سوی دیگر، پایگاه خبری تابناک اعلام کرد: برخی مقامات دولتی به‌دنبال آن هستند که معاون اجرایی رئیس‌جمهوری را متقاعد به جانشینی وزیر کشور کنند و همزمان با معرفی علی سعیدلو به‌عنوان وزیر کشور، علی کردان نیز به‌عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهوری منصوب شود.

در حالی که پرویز داوودی معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد که احمدی‌نژاد به‌زودی سرپرست وزارت کشور را تعیین می‌کند، خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که مصلحی و هاشمی شانس بیشتری نسبت به دیگر گزینه‌های احتمالی دارند

کد خبر 67516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز