مدیر عامل شرکت متروی تهران درباره آخرین وضعیت ۶۳۰ دستگاه واگن قطار که از طریق فاینانس قرار بود وارد کشور شود گفت: این اقدام صورت نگرفته است چرا که شروع قرارداد با واریز ۱۵ درصد وجه قرارداد به چینی‌ها کلید می‌خورد.

قطار مترو

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی در این باره توضیح داد: این موضوع ۵ سال محل مناقشه بوده و رفت و برگشت‌های بسیاری داشته است اما در دو ماه گذشته اقدامات خیلی خوبی از سوی دولت انجام شده و قرار است واریز ۱۵ درصدی بالاخره عملیاتی شود. 

درستی درباره جزئیات اقدامات دولت برای عملیاتی شدن این موضوع توضیح داد: در مورد تامین منابع ۱۵ درصدی معاون اول رئیس جمهور تدابیری داشت و نقشه راهی تعیین کرد، به دنبال آن کارگروهی در شهرداری و وزارت کشور تشکیل شده که به صورت مداوم در آن، موضوعات مطرح و گام به گام پیش می‌رود. امیدواریم که بار آخری باشد که برای واریز ۱۵ درصد سهم ایران، کارگروه تشکیل می‌شود و یک تا دو ماه آینده این موضوع به سرانجام برسد چرا که تولید زمانی شروع می‌شود که پرداخت‌ها انجام شود. در حال حاضر طرف چینی منتظر است که تامین مالی ۱۵ درصدی انجام شود تا قرارداد را کلید بزنند. 

نزدیک به دو سال دیگر قطار وارد کشور می‌شود

مدیر عامل شرکت مترو تهران افزود: برآورد این است بعد از این اقدام، بین ۲۲ تا ۲۴ ماه بعد ورود واگن به کشور آغاز شود.

او درباره ۱۰۵ واگن قطاری که قرار است از طریق تهاتر نفت هم تامین شود،توضیح داد: قراردادی با شرکت واگن‌سازی تهران منعقد شده است که مبنای آن استفاده از قطار ملی است. انشالله ظرف یک تا دو ماه آینده تمام تاییدیه‌های واگن ملی از نظر استانداردسازی و فنی را دریافت کنیم و تیم واگن‌سازی تولید ۱۰۵ دستگاه را براساس طراحی واگن ملی انجام دهد. 

مدیر عامل متروی تهران گفت: به هرحال کمتر از یک سال و نیم آینده امکان ورود قطاری به خطوط مترویی تهران وجود ندارد. 

درستی در پاسخ به سوال دیگری درباره قرض دادن یک رام قطار به متروی قم برای تست سرد و گرم در خطوط مترو این شهر گفت: هنوز این قطار به قم نرفته است. اما با توافقاتی که دو طرف داشتند، نیاز به یک تفاهمنامه یا توافقنامه است، تا مسئولیت‌ها مشخص و زمان واگذاری و بازگشت به تهران نیز معلوم شود، در نتیجه همکاران ما در قطار شهری قم و تهران در حال نهایی کردن این موضوعات هستند. قطار حتما باید به ناوگان تهران بازگردد چرا که به صورت امانت و برای انجام تست گرم به مترو قم می‌رود. 

جذب همه اوراق مشارکت سال ۹۹

مدیر عامل شرکت متروی تهران درباره آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت مترو اظهار کرد: از اوراق سال ۹۸ که باید در سال ۹۹ جذب می‌شد، در بانک رفاه مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان مانده بود که در اسفند سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان آن آزاد شد و ۱۲۰ میلیارد تومان آن باقی مانده و از طریق معاونت مالی و مدیرعامل بانک رفاه در تلاش هستیم آن را تعیین تکلیف کنیم و امسال مابقی این رقم جذب شود. 

درستی گفت: تقریبا همه اوراق مشارکت سال ۹۹ جذب شده است و تنها مشکل ما در زمینه اوراق مشارکت سال ۹۸ است که هنوز ۱۲۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

منبع: ایلنا

کد خبر 674478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha