با تشدید حملات روسیه به کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل، تصور می‌شود که حدود ۲۰۰ غیرنظامی در داخل کارخانه محبوس شده‌اند.

Azovstal

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، روسیه دیروز اعلام کرد که مسیرهای بشردوستانه خارج از کارخانه فولاد از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به وقت مسکو (۹:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به وقت تهران) در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت، با توقف حملات برای تسهیل آن، باز خواهد شد.

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که کریدورهای بشردوستانه واقعا امروز کار می‌کنند و حمله نیروهای روسیه به این نیروگاه را تکذیب کرد.

اما مقامات اوکراینی می‌گویند که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. اینا سووسون، یک نماینده پارلمان، گفت که آمادگی‌ها برای تخلیه غیرنظامیان وجود دارد، اما او اشاره کرد که حمله روسیه به آزوفستال متوقف نشده است. ارتش در عین حال می‌گوید روسیه در تلاش است تا مدافعان باقی مانده در نیروگاه را نابود کند.

به گفته یک سیاستمدار اوکراینی، دیروز، ۳۴۴ نفر که بیشتر آنها، زنان، کودکان و افراد مسن بودند  با حمایت سازمان ملل و صلیب سرخ از منطقه ماریوپل تخلیه شدند. آنها اواخر شب گذشته وارد زاپوریژیا شدند، اما این افراد پناه گرفتگان در کارخانه فولاد نبودند و در نقاط دیگر گرفتار شده بودند.

کد خبر 674399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا معینی IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    چرچیل بودن مهم نیست ،هیتلر نباشیم