رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان هرگز نمی‌توانند با فشار و تهدید ، ملت ایران را از طی مسیر پیشرفت و توسعه بازدارند.

حداد عادل شامگاه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز افزود: اگر پیشرفت ما در زمینه‌استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای جدی نبود و جوانان ایرانی به این فناوری دست نمی‌یافتند این همه مخالفت از سوی زورگویان با این موضوع نبود.

وی ، بومی کردن فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای توسط جوانان دانشمند ایرانی را نشانه استعداد جوانان کشور دانست و اظهار داشت: دشمنان متوجه شده‌اند که عزم ایران برای گسترش دانش و دستیابی به فناوری‌های نوین ، جدی است.

وی اضافه کرد: دشمنان از اینکه یک ملت با استعداد راه خودش را پیدا کرده ، احساس خطر می‌کنند.

حدادعادل تاکید کرد: دشمنان باید بدانند که ملت ما در راهی که پیش گرفته ، یک قدم پس نخواهد نشست.

وی اضافه کرد: ایران ، سرای همه ایرانیان بوده و سراسر آن از آذربایجان تا خراسان و سیستان و بلوچستان یک ملت واحد زیر پرچم اسلام هستند.

وی با ابراز خوشحالی از برپایی چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: کتاب بارزترین نماد فرهنگ در هر تمدنی است.

وی با اشاره به سابقه درخشان کشور در زمینه کتابخانه ، خاطرنشان کرد:
رشد اندیشه و فکر از سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در حالی که رشد جمعیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به قبل از آن هنوز دو برابر نشده ، تعداد عناوین کتب منتشر شده از یکهزار و ‪ ۵۰۰‬عنوان در قبل از انقلاب به ‪ ۴۰‬هزار عنوان در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز شامگاه شنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی ، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استان در تبریز آغاز به کار کرد.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، ششم تا نیمه آبان ماه سال جاری در محل مجتمع نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه یکهزار ناشر داخلی و خارجی ، تازه‌های نشر را در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار می‌دهند.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در فضایی به مساحت ‪ ۳۵‬هزار متر مربع برگزار شده و پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کشور محسوب می‌شود.

در این نمایشگاه بیش از ‪ ۱۰۰‬هزار عنوان کتاب چاپ سال‌گذشته و امسال در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

در بین یکهزار ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه، ‪ ۱۰۰‬ناشر الکترونیکی نیز محصولات خود را به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها از جمله برنامه‌های جنبی چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز است.

کد خبر 6740

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز