امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی گفت که فرانسه حمایت نظامی و بشردوستانه از اوکراین را افزایش خواهد داد.

مکرون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری ‌بی‌بی‌سی، مکرون همچنین «نگرانی شدید» خود را درباره بمباران شهرهای اوکراین توسط روسیه و «وضعیت غیرقابل تحمل» در شهر بندری ماریوپل در جنوب این کشور تکرار کرد.

ایالات متحده، فرانسه و سایر متحدان به کی‌یف صدها توپ دوربرد برای مقابله با حمله مسکو در منطقه دونباس در شرق اوکراین کمک کرده‌اند.

ریاست‌جمهوری فرانسه همچنین می‌گوید که کمک به اوکراین بالغ بر بیش از ۶۱۵ تن تجهیزات از جمله تجهیزات پزشکی، ژنراتور برای بیمارستان‌ها، کمک‌های غذایی، کمک‌های سرپناهی و وسایل نقلیه اضطراری است.

در خبری دیگر فرماندار منطقه بریانسک می‌گوید، زمانی که واحدهای پدافند هوایی روسیه یک هواپیمای جنگنده  اوکراینی را که قصد ورود به حریم هوایی روسیه را داشت، فراری دادند، دو گلوله به یک پالایشگاه نفت در منطقه هم‌مرز با اوکراین اصابت کرد.

الکساندر بوگوماز گفت که موج انفجار ناشی از این حادثه به بخش‌هایی از پایانه نفتی آسیب رساند، اما تلفات جانی نداشت.

از پست او در تلگرام مشخص نشد که آیا این انفجارها ناشی از شلیک پدافند هوایی روسیه بوده است یا موشک‌های شلیک شده از هواپیمای نظامی اوکراینی.

اوایل این هفته فرمانداران بریانسک و منطقه همسایه کورسک گفتند که دو ایست بازرسی مرزی از اوکراین گلوله‌باران شده است.

کد خبر 673483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha