رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تلف شدن یک قلاده پلنگ در قائمشهر گفت: این سازمان به دنبال شفاف سازی درباره علت حضور پلنگ در محیط شهری است تا مشخص شود این حیوان توسط مردم نگهداری می شد یا از زیستگاه خود خارج شده بود.

زنده‌گیری پلنگ قائمشهر

به گزارش همشهری آنلاین علی سلاجقه در مورد تلف شدن یک پلنگ و یک خرس در شهرستانهای قائمشهر و نمین اظهار داشت: شرایط اقلیمی کشور به نحوی است که در برخی اوقات حیات وحش از زیستگاه خود به شهرها و روستا مراجعه می کنند و باید اجازه دهیم این حیوانات به زیستگاه خود بازگردند.

وی با بیان اینکه گاهی حیات وحش به محصولات کشاورزی آسیب و خسارت وارد می کنند ابراز داشت: سازمان محیط زیست در بودجه امسال درخواست ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت باغات و محصولات کشاورزی ناشی از حمله حیوانات وحشی داشت که این بودجه در جریان رسیدگی به لایحه بودجه کل کشور در مجلس رد شد.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در صیانت از حیات وحش و محیط زیست از مردم خواست با حیوانات مهربان باشند و در حین مشاهده خروج حیات وحش از زیستگاه طبیعی خود اجازه بازگشت به آنها را بدهند .

معاون رییس جمهور در ادامه به کشته شدن خرس قهوه‌ای در نمین استان اردبیل اشاره و تاکید کرد: این موجود به دلیل کمبود غذا از زیستگاه خود خارج شده بود که عوامل کشته شدن خرس توسط دستگاه قضایی دستگیر شده اند.

سلاجقه در پایان خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی در جهت حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و سازمان محیط زیست مکلف است از طریق رسانه‌ها آموزش همگانی حفظ محیط زیست و حیات وحش را به مردم فرا دهد.

کد خبر 672600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha