مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: امروز دوشنبه ( ۵ اردیبهشت ماه ) هوای ۵ کلانشهر از جمله تهران در شرایط قابل قبول و ۲ کلانشهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و یک شهر در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد.

آلودگی هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سازمان حفاظت محیط زیست، بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران، تبریز، کرج، مشهد و شیراز به ترتیب با شاخص های ۷۶، ۶۶، ۹۶، ۸۱ و ۹۶ قابل قبول است.

همچنین هوای شهرهای اراک و اصفهان به ترتیب با شاخص های ۱۰۸ و ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و اهواز با شاخص ۱۸۰ در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد.

روز گذشته هوای کلانشهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و اراک به ترتیب با شاخص های ۸۱، ۶۵، ۸۲، ۶۹ و ۸۹ قابل قبول و کلانشهرهای اهواز، اصفهان و کرج به ترتیب با شاخص های ۱۰۸، ۱۱۴ و ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه ای و خطرناک است.   

کد خبر 672277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha