شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: کارخانه آسفالت‌سازی‌ کشور با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران از امکان توزیع آسفالت زیر دمای 5- درجه خبر داد.

شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: از دغدغه‌های اصلی ما در تهران و در کشور موضوع کیفیت و کمیت آسفالت بود و مردم دائم می‌دیدند که آسفالت‌ها بعد از مدت کوتاهی از بین می‌روند و مجددا آسفالت می‌شوند که این موضوع علاوه بر اینکه هزینه‌هایی را به شهر تحمیل می‌کرد، آلودگی محیط‌زیست را نیز به‌دنبال داشت.

محمد باقر قالیباف اظهار داشت: در 3 سال گذشته تلاش‌های زیادی شد تا از نظر علمی از آخرین فناوری‌های دنیا استفاده شود و سرانجام این کارخانه با قابلیت تولید 240 تن آسفالت با کیفیت مناسب و بهترین دانه‌بندی در هر ساعت، افتتاح شد.

وی افزود: کارخانه تولید آسفالت 240 تنی دیگری نیز در دست احداث است که با مجموعه پیمانکاران بخش خصوصی با تولید آسفالت با تناژ کمتر بهره‌برداری شده است.

به گفته شهردار تهران، در 2 سال گذشته هر ماه کیفیت آسفالت‌ها بهتر و همچنین حجم آسفالت‌ها نیز افزایش یافته که به خوبی در سطح شهر ملموس است؛

هر چند در کوچه‌ها به‌دلیل آنکه فینیشر‌ها و غلتک‌ها نمی‌توانند وارد شوند تفاوت‌هایی با شریان‌های اصلی وجود دارد، اما در مجموع امیدواریم هر روز کیفیت آسفالت در تهران بهتر شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر گارانتی 5 سال را برای کیفیت آسفالت گرفته‌ایم و در نظر داریم این گارانتی را به 10 سال برسانیم.

شهردار تهران با اشاره به بهبود وضعیت حمل آسفالت عنوان کرد: از معضلات مهم تهران موضوع حمل آسفالت بود که به‌علت دوری راه و ترافیک، دمای مورد نظر آسفالت از دست می‌رفت، اما در این زمینه امکانات حمل افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر کیفیت نامناسب میوه‌ها در میادین میوه و تره بار، با بیان اینکه مردم در زمستان نگران عرضه میوه در این میادین نباشند، توضیح داد: در سالی که گذشت53 میدان میوه و تره بار برای افزایش دسترسی مردم به سطح شهر افزوده شد، اما اعتراض مردم را نسبت به کیفیت میوه‌ها در میادین قبول دارم و می‌پذیرم که در ارائه کیفیت میوه هنوز قابلیت لازم را پیدا نکردیم.

اصلاح در احداث خط 2 تندرو

قالیباف در مورد مشکلات موجود در خط 2 اتوبوس‌های تندرو، خاطر نشان کرد: ایستگاه‌های خط 2 نصب شده‌اند که  با خط یک متفاوت است و شیشه‌ای در آن نصب نمی‌شود که این نوع ایستگاه‌ها را نپسندیدیم و به طراحی شهاب خودرو اشکالاتی وارد بود که قرار شد در خط 3 حل شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 250 دستگاه اتوبوس در خط 2 تردد می‌کند که در این خط تردد بیش از این تعداد مقدور نیست، اما حجم مسافری که در این خط جابه جا می‌شود، قابل قیاس با هیچ دوره‌ای نیست. در نظر سنجی‌هایی هم که انجام دادیم، مردم نسبت به گذشته از این خط راضی‌تر هستند.

اجرا زیر دمای 5 درجه

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: با استفاده از توان فنی و دانش سخت‌افزاری موجود، آسفالت را در دمای بالای 5 درجه اجرا کردیم و با استفاده از قیر امولسیون در حال حاضر امکان آسفالت زیر دمای 5 درجه نیز وجود دارد.

مسعود نصر آزادانی اظهار داشت: سالانه 3 تا 4 میلیون تن آسفالت در 55 بزرگراه با 400 کیلومتر و درمجموع شریان‌های مناطق با 120 میلیون متر مربع در تهران توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: تهران در شمال و جنوب تا 7 درجه اختلاف دما دارد، ترافیک تهران و همچنین توپوگرافی تهران در بخش‌های مختلف آن متفاوت است و همین موضوع ایجاب می‌کند تا در تهران تنوع تولید داشته باشیم.

وی در مورد اینکه گاهی سؤال می‌شد که چرا عمر آسفالت در تهران کمتر از 3 سال است، افزود: باید چرخه عمر رویه بررسی می‌شد که در این زمینه برنامه‌هایی در نظام اجرایی طرح‌ها، دانش فنی، پارامترهای طراحی، تولید، حمل و اجرا عملیاتی شد و در تهران زون‌بندی مناسبی انجام شد و تربیت پیمانکاران، مشاوران و همچنین کارفرمایان نیز با موفقیت انجام گرفت.

کد خبر 67210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز