همشهری آنلاین: موزه حج از روز شنبه11 آبان ماه همزمان با هفته حج در محل سازمان حج و زیارت، بازگشایی می‌شود.

به گزارش واحد ارتباطات خبری بعثه مقام معظم رهبری، در موزه حج  علاوه بر نسخ خطی کلام الله مجید و تابلوهای فرش نفیس با نقش اماکن مقدسه، مجموعه ای از زیباترین تصاویر مناسک حج ابراهیمی به نمایش عمومی گذاشته شده است.

تعدادی از عکس زیبا و ارزشمند مربوط به دوره های گذشته و نماهای زیبای کنونی مسجدالحرام و مسجدالنبی و همچنین مجموعه ای از خط، نقاشی و صنایع دستی و  تابلوهای  زیبا از خطاطی هنرمندان ایرانی، زینت بخش موزه حج است.

همچنین حدود 900 جلد قرآن اعم از خطی و چاپی در کشورهای مختلف نگاشته شده اند و نیز تعداد زیادی از ترجمه های قرآن به زبانهای مختلف دنیا، برای موزه حج گردآوری گردیده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

تعدادی از هدایایی که مسئولان حج جمهوری اسلامی طی مراسم حج از شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی سایر کشورهای دریافت کرده اند نیز در این موزه نگهداری می شود.

در طول هفته حج علاوه بر بازگشایی موزه حج، برنامه هایی همچون دیدار کارگزاران حج و جمعی از حجاج با مقام معظم رهبری، برگزاری همایش های تخصصی حج از جمله همایش روحانیون و مدیران کاروان های حج و نیز روحانیون کاروان های اهل سنت، از جمله برنامه های بعثه مقام معظم رهبری خواهد بود.

عموم علاقمندان همچنین دانش آموزان ودانشجویان علا‌قه‌مند می‌توانند همه روزه ازساعت 9 صبح تا 12 و بعد از ظهر ها از ساعت 12 تا 16 از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 67079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز