زندگی در یک سلول با چند زن که سن‌شان از ۱۳ سال به پنجاه‌وچند سالگی می‌رسد. خانه‌ای که نه نامش را کسی می‌داند نه شناسنامه دارد. حتی عابرانی که سالیان سال است از این کوچه می‌گذرند هم نمی‌دانند که حدود ۴۰-۵۰ زن اینجا پشت درهای قفل اتاق‌های سفید محصور شده‌اند. اینجا برای نادیا، مریم، نرگس، سهیلا و خیلی‌های دیگر مثل زندان است.

زنان  اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، چشم‌ها از پشت کرکره سبز و قدیمی نگاهت می‌کنند و اتاق انگار دل می‌زند. بعد از ورودت به مرکز، همه درها پشت سرت قفل می‌شود تا وارد سلول بزرگی شوی که زن‌ها را در خود مهار کرده است.

تمام اتاق انگار پر می‌شود از سکوت ناگهانی زنانی که خیلی وقت است فراموش شده‌اند. آدم‌هایی که از خط قرمزها عبور کرده‌اند تا پشت پلک زندگی پنهان شوند. خیلی‌هایشان از وقتی از خانه گریخته‌اند، زندگی‌شان تاریک شده است. دختران جوانی که حالا بیش از سن سجلی‌شان تجربه دارند. اولین قربانی، با حرکت سریع دست مددکار به داخل هدایت می‌شود؛ مونا، بچه پایین شهر. سنش را که می‌گوید، تمام تنت خالی می‌شود از هر خیالی در رابطه با سن و سال یک دختر ۱۳ساله که تنها یک دهه از زندگی‌اش را گذرانده، ولی به اندازه یک زن ۳۰ساله تجربه دارد.

خیلی بی‌قید از چوب حراجی حرف می‌زند که چند سال زندگی‌اش را به تاراج برده؛ ۱۱ساله بوده که اولین طعم تجاوز را چشیده و بعد از آن در آغوش خیابان جا گرفته است. بدون اینکه سکوت کند، مثل یک رادیو که روشنش کرده باشی شروع می‌کند. نه خلاصه و نه مختصر، بلکه با جزئیات. از سه تجربه سقط جنینش می‌گوید و خاطره نوزادانی که هر کدام‌شان مثل وصله تلخی به زندگی‌اش چسبیده‌اند.

چرا خیابان را انتخاب کردی؟

کتکم می‌زدند. عموها از کوچیک‌تره تا بزرگه. فقط کافی بود توی کوچه منو ببینن، به باد کتک می‌گرفتنم. خسته شده بودم. دل به دریا زدم، رفتم سی‌وسه پل. اونجا با یه پسر مکانیک آشنا شدم. خوشگل بود. شلوار شیش‌جیب پوشیده بود. عاشقش شدم. می‌گن عشق در یک نگاه (می‌خندد، ولی خنده‌اش را از نگاه مددکار می‌دزدد).

خب بعدش چی شد؟

هیچی. گفت باهات ازدواج می‌کنم. رفتیم تو کارگاهشون. سیاه و کثیف بود. اولین بار بود که مشروب می‌خوردم. بهم گفت بخور. تلخ بود با آب‌میوه مخلوطش کرد و گفت بخور. بعدش انگار بیهوش شده بودم. بیدار که شدم انگار همه جا خون پاشیده باشن، بدبخت شدم، هر روز طعم خون رو تو دهنم حس می‌کردم. آزارم می‌داد، هر بار با مخالفت من دهنمو با مشت و لگد خرد می‌کرد.

از همان موقع بوده که زخم آسیب نگذاشته او به خانه برگردد: «شدم بچه خیابون. اگه برمی‌گشتم عموها می‌کشتنم. اونجام می‌موندم پسر مکانیکه اذیتم می‌کرد، ترسیدم. حدود چهار ماهی شد اونجا بودم. فرقی نمی‌کرد هر بار دوستاش مهمونش بودن. خسته شدم، یه بار تونستم فرار کنم. آش و لاش بودم و گرسنه؛ اولین سقط جنینم همون سال بود. دردش هنوز تو جونمه، بعدش دستگیر شدم و منو برگردوندن پیش مامانم. اما عموها این بار زندانیم کردن. صبحونه و ناهار و شامم شده بود کتک. بازم فرار کردم. دومین سقط جنینم شاید دو سال بعدش بود و سومی هم همین چند وقت پیش».

همین‌طور که حرف می‌زند، غربت جای خالی چند دندان، توی دهانش، خودش را نشان می‌دهد. حتی تخیلت هم اجازه نمی‌دهد که از او یک دختر ساده در ذهنت بسازی. هم‌خوابگی با آدم‌های پولدار تا بودن در توالت‌های کثیف و بدبو و هم‌آغوشی در خیابان از یک دختر ۱۵ساله، زنی چندین‌ساله ساخته که بدون شرمساری از کاری که کرده، دوست دارد باز هم به خیابان پناه ببرد.

با هر کلمه‌ای که از دهانش بیرون می‌غلتد، انگار اتاق تنگ‌تر می‌شود، احساس خفگی داری از ترسی که دیگر برای امثال او وجود ندارد. مددکار با حرکت چشم به دختر نشان می‌دهد که کافی است و او را با همان اشاره نامرئی به بیرون هدایت می‌کند. انگار نمی‌خواهد بیشتر از این ابرهای سیاه آسیب‌های اجتماعی کنار بروند.

نفر بعدی نرگس است. با قدم‌های سنگین و کشیده وارد می‌شود. توی سفیدی چادر، لرزه‌های محسوسی است از دختر ۱۶ساله‌ای که یک سال پیش از خانه فرار کرده است. یک جفت چشم‌تیله‌ای میشی به تو خیره می‌شود. از وقتی که از ترس دست‌درازی ناپدری در آغوش خیابان پناه گرفته تا حالا که پشت این دیوارهای سفید منزل گرفته، یک بار مجبور به سقط جنین شده.

حاصل یک عشق ساده کودکانه، بچه‌ای بوده که هنوز به سلول‌های ذهنش وصله شده و نمی‌گذارد یادش برود که عشق مادری یعنی چه. کم حرف می‌زند و کلمات به سختی از دهانش بیرون می‌پرد: «روی یک تشک کثیف و چرک بچه‌ام سقط شد. سخت بود. داشتم می‌مُردم. اولین باری بود که یک جنین می‌دیدم. قشنگ بود و عین یک گلوله سفید و سرخ به من نگاه می‌کرد. همان‌جا بود که عاشقش شدم».

اشک، میهمان سکوت سیال اتاق می‌شود. به شکم برآمده دیوار خیره می‌شود؛ بغضش را فرو می‌خورد و ادامه می‌دهد: از همه‌شان بدم می‌آید. از کسانی که بچه‌ام را کشتن. مددکار با اکراه می‌گوید: خب حالا اشک تمساح نریز. شما رو چه به محبت و عشق؛ «تُف»؛ کلمه آخری را غلیظ‌تر ادا می‌کند و دخترک را به سکوتی سنگین وامی‌دارد. پای خاطرات که وسط می‌آید، هق‌هق کوتاهی تمام سکوت اتاق را می‌بلعد. با بُغض ادامه می‌دهد: اینجا هیچ چیز نیست. از صبح تا شب بی‌کاریم. تا یک سال پیش درس می‌خوندم. اینجا هیچ کاری نداریم. حوصله همه سر رفته. مددکار وسط حرفش می‌پرد؛ کی گفته اینجا هیچ کاری نداری؟ ما اینجا قالی‌بافی داریم. دل به کار نمی‌دین.

زندگی در آسایشگاه زنان ویژه کُند می‌گذرد. بین شکاف خانه تا خیابان، تجربه این زنان چند برابر شده است. برای ثریا، اما شیرینی اولین مبلغی که گرفته باعث شده که تن به خیلی چیزها بدهد. با اولین مبلغی که به دستش رسیده، مانتو خریده و بعد تبدیل شده به زنی که یاد گرفته برای کارهایش می‌تواند پول بیشتری بگیرد. بعد از آن با قارچ و شیشه و گُل آشنا شده و زندگی‌اش حل شده در لغزش‌های جورواجور.

مینا اما تلخ و گزنده نگاهت می‌کند. طعم خیابان برای او زهری است که هر بار نوشیده. نگاهش را تکیه می‌دهد به نقطه‌ای مبهم. سلام نصفه و نیمه‌ای از زبانش سُر می‌خورد و با کمی شرم صحبت می‌کند و مثل بقیه جزئیات را نمی‌گوید. واضح است که برخلاف بقیه از این کار چندان راضی نیست. تیک تیک ساعت روی دیوار سکوت را می‌شکند. چشم‌های پشت شیشه یک آن رهایت نمی‌کنند؛ وقتی مددکار متوجه می‌شود، فقط کافی است یک تشر بیاید تا چشم‌ها پراکنده شوند.

زهرا نفر بعدی است. از زور وَرم تجربه انواع مواد مخدر چشم‌های قهوه‌ای زن ۴۶ساله ریزتر شده و پُف کرده است. خط‌خطی‌های چهره‌اش ردپای سالیان بیشتر از سنش را نشان می‌دهد. سنش به ۶۰ساله‌ها تنه می‌زند. برای او با سه بچه قد و نیم‌قد، تحمل اینجا سخت است. هر کدام از بچه‌ها به خاله و عمه و مادربزرگ سپرده شده‌اند و سرنوشت هیچ‌کدامشان برای زهرا مشخص نیست.

وقتی اعتیاد شوهرش، دامن او را گرفت، به زندگی بچه‌هایش هم آتش زد و بعد از مرگ شوهرش به جای زن خانه، زن خیابان شده است. با صورت سنگی به تو زل می‌زند و از روزهایی می‌گوید که به خاطر سیر کردن شکم بچه‌هایش تنش را می‌فروخته و خشونت‌های متنوعی را در این مسیر تجربه کرده است.

چشم‌های مددکار، زن را به سکوت وادار می‌کند. نمی‌خواهد پوست تابوها بیشتر از این کنده شود، تابوهایی که از تعداد این زنان حرف نمی‌زنند و زخم‌های کهنه‌ای هستند که نه رسمی و نه تأیید شده‌اند، اما حقایق از آماری می‌گوید که به طور میانگین سن روسپی‌گری در ایران را کاهش داده و از ۲۰ تا ۳۰ سالگی به زیر ۱۸سالگی رسیده است. زنانی که جوان شده‌اند و گاه کودک هم شده‌اند. دخترانی که تصویر زندگی‌شان زیر بار آسیب‌ها خط می‌خورد و پایان جنگیدنشان می‌شود سلول محصوری که قرار است آنها را به زندگی برگرداند. زنانی که گویی در جبر هندسه زندگی ته‌نشین شده‌اند.

کد خبر 670358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 375
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • 4489402228 IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    لعنت به مردایی که به خاطر شهوت انسانیت رو فراموش میکنندایا خداوند از گناه به این سنگینی خواهد گذشت
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      انجه شیران را کند روبه مزاح احتیاج است احتیاج است احتیاج
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      لعنت به هر چه نامرده فکر کن خواهر خودت بوده باید این رفتار باهاش می کردن بی غیرت .
  • سعید IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    چرا آقایان مسئول، این افراد رو تحت حمایت قرار نمی دهند، چرا یکیشون نمیگه امروز همه بیایید جمع بشید و به این افراد ترد شده از اجتماع و آسیب دیده از فرهنگ غلط کشور کمک کنید و برای آنها آینده ای بسازید با آرامش و آسایش که تا آخر عمرشان بی نیاز شوند تا حداقل از روی اجبار و فقر تن فروشی نکنند!!!
  • نارنجی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    چرا نمیرن گرمابه های شهرداری ... چرا نمیرن تحت حمایت اورژانس اجتماعی
    • هم وطن IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      130 9
      دوست عزیز گرمابه نه،،گرم خانه،،
  • سلیمانی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    ای مسئولان کشور اگر این متون بالا را بخوانید اگر در جا دق مرگ شده کسی مذمت شمانمیکرد آیا میدانید اینهمه مشکلات اقتصادی و فرهنگی عمده علتش چیست ؟مطمئنآ بخوبی میدانید علت چیست آیا جواب حتی یکی از اینها را خواهید توانست در روز قیامت در محضر پروردگار قهار و منتقم بدهید ؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    اینها آسیب دیده هستند نباید به خاطر نان وغذا وحداقلیات زندگی این کار گناه را انجام دهند
  • فردین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    واقعا برای همچین مرد هایی متاسفم و وای بر اون پدر و مادر هایی که نتونن یه بچه رو بزرگ کنن
  • عباس IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    من گزارش شما را خواندم و خیلی متاثر و متاسف شدم ،من خودم زن و بچه دارم و می دانم اگر از کودکان حمایت نشود هیچ کسی به آنها رحم نمی کند ،به نظر من باید از این کودکان که تحت ظلم قرار گرفته اند باید حمایت شود ،از همه نظر جسمی و روحی همانطور که موسسات خیریه برای بیماران وجود دارد برای اینها نیز تحت عنوان مشخص وجود داشته باشد مثل محک و غیره و بعد اینکه این دختر ها کودک هستند باید تحت حمایت خانواده هایی قرار بگیرند و برای اینکار باید در رسانه ها اعلام شود و درمجلس هم برای آنها بودجه ای اختصاص بدهند ،والا بخدا اگر این کودکان سروسامان بگیرند بهتر از مسجد سازی است و ثواب بیشتری دارد و خطاب به رجال می گویم اگر می خواهید با دشمنان اسلام بجنگید همین جا کار انجام بدهید
  • ناشناس IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    خاک بر سر هر چی مرده شهوترانه.خدا نگذره از مردای هرزه وکثافتی که این دخترهای بیچاره رو به تباهی میکشونن
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    به چه کس و کدام مسئول باید به خاطر این هنرنمایی که روسپی گری را به شرایط رسانده اند باید تبریک گفت ؟ مسئول محترم تبریک
  • Ahaghayegh IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    210 8
    😭😭😭😭😭شنیدنشم برام سخته
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    152 8
    😭😭😭😭😭😭😭😣😥خدایا😔
  • مجید IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    155 3
    واقعا تاسف باره
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    185 7
    اونا هم انسانن وهیچ فرقی با بقیه ندارن فقط راهو اشتباه رفتن که اونم میشه درست کرد.فقط باید به اینجور انسانها پشت نکرد و دستشونو گرفت
    • سارینا IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      این زنها اشغالن ک تن فروشی میکنن گدایی رو انتخاب کنن بهتره خدا لعنتش کنه
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    غلط کردن هزاران زن با ابرو هستن که کار میکنن واز بی حیایی دوری اینطور زنها دنبال پول کثیفن وراحت
  • رضا IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    سلام تافقروگرانی هست اعتیاد وفساد وغیره هم هستتا اینها رفع نشود همین اش وهمین کاسه هست
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      53 4
      کاملا درسته
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    89 6
    این چه وضعشه
  • محمد IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    اگه بعضی مردها یه کم انصاف داشتن و برای خودشون یه چارچوب داشتن یه دختر ۱۳ ساله نباید زندگیش تباه بشه
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    قلبم به درداومد.اوووف خدای من چرا.همه آدمها لغزش میکنن..هیش کی ازخوشی دنبال اینکارانمیره....از مردهای هرزه متنفرم.خدالعنتشون کنه
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    168 7
    این همه فقر باعث فحشا وفساد میشود الان مدت هشت تا دوازده سال شده که کشورمون دوچار هرج ومرج وبی بندو باری شده که اقتصاد رو به باد فنا دادند وکسی هم انگار نیست به داد زنان خیابانی برسد
  • حیدر IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    107 6
    بعد از اینهمه سال کجای کار میلنگد......
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      34 5
      شاید مقصر خودمون باشیم که با انتخابهای غلطمون آدمی رو سر کار میترسم که هشت سال دغدغه مردم ندارم.
  • ایران اسلامی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    106 4
    کشور ما باید شغل ایجاد کند تا جوان صاحب شغل شود و جرائت ازدواج بگیرد تا باعث کم شدن آسیب های اجتماعی گردد.
  • یکی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    218 8
    این دخترا خودشون قربانی هستن چرا باید در مرکز انقدر بد باهاشون رفتار بشه؟حال بدشون رو بدتر نکنین،اگر مرحم نمیشین نمک رو زخمم نباشین.یعنی چی که بهش میگی عشق ومحبت سرت نمیشه ،اونم یک انسانه حداقل کاری که میتونین بکنین اینه که احساساتشون رو تحقیر نکنین.شما که جاشون نبودین و اون شرایط رو تجربه نکردین پس چرا قضاوتشون میکنین
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    179 7
    تنها راه نجات ،،،، کار ،مسکن ، زندگی زیر نظر بودجه حاصل از نفت برای قشر آسیب دیده چه مرد و چه زن در هر آسیبی برای دولت که اینهمه پول نفت میگیره کاری نداره یا مثلا تبصره مختصری در قبوض دریافتی دولتی برای این قشر بدبخت در هر یک از این هزاران قبض مثلن ۱۰۰۰ تومان که برای پرداخت کننده هم مبلغی نیست وارد صندوق ویژه کمک به این قشر شود
  • فری IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    83 3
    اعتیاد واژه ی تلخیست که دودمان ها به باد داده است،به امیدانروز که نجان یابند
  • سروش@ IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    73 4
    خدایا کجایی،، کجایی خدایا😢
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    101 3
    مشکلات اقتصادی باعث از هم پاشیدگیه خانواده ها میشه و با خودش مشکلات اجتماعی و فرهنگی میاره پدری که مجبوره دو سه شیفت کار کنه نمیتونه فرزندان خوبی تربیت کنه مسبب همه این بدبختیهایه مردم ما دولتهایین که تویه ۴۰ سال تورم ۴۰۰ ساله رو برایمان ارمغان آوردن
  • کوروش IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    134 3
    تنها علت فقر و گرانی و افزایش شدید طبقاتی است نگاه کنید چه کاخهایی ساخته اند در تهران و لواسان و.....که کاخهای شاه مثل خانه خرابه است در مقابلشان.الان هزاران شاه داریم از نظر مالی
  • عقیلی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    142 6
    ریشه ی اکثر روسپی گری ها فقر است فقرررررررر
  • صدیق IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    سه تا دختر دارم .خیلی از عاقبتشون میترسم .همسرم فوت کرده .خودم هم ناراحتی قلبی دارم .میترسم بمیرم برادرهام نتونن یا نخواهند نگهشون دارن .واقعا داشتن دختر مصیبته .البته شکر خدا درس خوان وسالم هستن .ولی میترسم .
  • Saeed IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    66 16
    من هنوز باورم نمیشه............................... ناگفته باشه
    • هانا IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      50 3
      داشتن دختر رحمته ، مصیبت نیست بسپارشون به خدا
  • علی حیدری IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    60 5
    این درد را کجا ببریم
  • امیررضا IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    70 5
    واقعاً اینه مملکت اسلامی چراچراچرا
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    101 5
    اینجا یعنی یک کشور اسلامی بایک دنیا معادن و منابع
  • آرش سعیدی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    106 5
    خداوند نابود کند کسانی رو که این بچه هارو به این حال روز انداخته ،، قسم به خدا من گریه کردم به خوانش این متن ، آخه چرا انسان این همه ظالم بشود این همه بی ترحم ونابینا ،،، این هارو به زندگی بر گرونید ،، لطفا
  • حیدر IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    85 3
    زندگی دیگر نمی ارزد
  • علی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    54 8
    این متن هیچ ایده و خلاقیت و حرفی پشتش نداشت ولی با این حال این است وضع مملکت ما
  • مهدی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    45 33
    اینو نوشتید برای چی؟؟؟ اگر دنبال بعضی علتها می گردید تبلیغ و دفاع و بزرگنمایی نابجای رسانه ها از برخی اتفاقات و وقایع جامعه تبلیغ غربگرایی و اشاعه فرهنگ فحشا و پیشرفت و متمدن شدن با گذر از سنتها و دستورات مذهبی سر دادن شعار آزادی اما نداشتن چهارچوب و حد و مرز برای آزادی و...‌‌‌
  • Irani IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    92 18
    از وقتی غیرت از مرد خانه رفت زنان و دختران خیابانی زیاد شده اند البته خیلی ها فکر میکنن خشونت همان غیرت و تعصب است ولی همین خشونت ها هم باعث فرار و پناه بردن دختران و زنان به افراد چرب زبان و طعمه شدن است
  • علی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    همه چیز هم مشکل اقتصاد نیست..من خیلی افراد متاهل و با درامد خوب هم دیدم که به هرزه گری روی اوردن..متاسفانه زنان ومردان حیا و عفت رعایت نمیکنن..و جامعه و رو به گند کشیدن..فضای مجازی و از همه بدتر اینستا که این همه زنای بی عفت شدن الگوی دختران ما..
  • سعید IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    148 8
    نکته اینجاست که خودتان در رسانه اعلام میکنید: «سن روسپیگری در کشــور به زیــر ۱۸ســال رسـیده اســت». این موضوعی نیست که صهیونیست و آمریکا و به قولی، ایادی شرق و غرب، و یا وهابیون اعلام کرده باشند..!! سوال اینجاست که مسئولان امور کشور چه اقدام مفیدی برای این فاجعهٔ رو به پیشرفت ، انجام داده اند..؟؟ خیلی واضح و روشن همه ما میدانیم...، هیـــچ..!!
    • AE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      13 1
      مرحبا دقیقا درست میفرمایید
  • نامشخص IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    19 22
    کاش کاری باشد برای این افراد البته اشکال از ریشه اوناس
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    13 5
    فقر همه چیز با خود میاورد
  • سحر IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    28 23
    این حرفا همش عذر بدتر ازگناهه،خیلی از خانمای با عفت و حیاء که خود سرپرستن تن به کار میدن اما تن فروشی نمی کنن،پیش میاد دختری قربانی مردای هوس باز بشه ولی قرار نیست که خودشم این رویه رو ادامه بده و سوء استفاده کنه
  • .. NL ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    31 6
    بعضیاتون ی نظراتی میدین ک پاش بیوفته از همون ادما بدترین ک بشون میگین نامرد خودتونو خدای خودتون تظاهر ب خوبی نکنین واسه ۴تا مطلب ادا درنیارین👍🏻👍🏻
  • قدرت طهماسبی IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    30 2
    مقصر کیست ؟ باید ریشه یابی شوند
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    17 1
    خدا کمکشون کنه
  • رضایی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 37
    مظلوم نمایی موج میزنه. خودت خواستی ننداز تقصیر شهوت مردان.
  • رویا IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    21 53
    من خودمم زن هستم تا زن لجن نباشه مرد جرات نزدیک شدن بهش نداره این آشغالا زنهای روسپی هستن که جامعه رو به فساد کشیدن
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    28 22
    علت فقط گرانیست فقط گرانی فقط گرانی
  • زن روز IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    31 8
    به نظرتان دولت مردان سعد آباد و ولنجک نشین این متن ها رو میخونن یا اصلا اهمیت میدن؟؟؟ همان هایی که دم از دفاع از مردم مظلوم و آسیب دیده میکنن
  • ناشناس IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    28 40
    جاهلیت مدرن اینه دیگه بخاطر پول نیست یکسری زنها ذاتشون خراب اگه پول هم داشتن دنبال این کثافت کاریها میرفتن
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    15 8
    واقعیت تلخ
  • حميدرضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    19 4
    اگر تین گرونی های بی سابقه چند سال اخیر کنترل می شد الان این مشکلات تو جامعه کمتر بود
  • زهره IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    17 4
    لعنت به فقر و مردای بی خانواده میدونید مشکل اصلی ما همین فقره کله این زنا ودختران بخاطر فقر اینطور شدن دولت باید به فکر باشه که هیچ
  • بانو IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    30 4
    دلم اتیش میگیره وقتی میشنوم عصمت یک دختر لکه دارمیشه وهمین باعث میشه دیگه چیزی براازدست دادن نداشته باشن.خدا به داد باعث وبانیش برسه که باید بدجورپس بده
  • ز IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    23 34
    خب اینا اثار تهاجم فرهنگی و سند ۲۰۳۰هست عیبی نداره