شرکت ب‌ام‌و با هر سری رانندگی، داده‌های کاربران خود را جمع‌آوری می‌کند؛ البته نه بدون اجازه.

ب ام و

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، کریستوف فاگشلونگر مدیر پروژه ب‌ام‌و سری ۷ فاش کرد که این شرکت در سه سال گذشته این کار را انجام داده است. داده‌های خودروی مشتری که جمع‌آوری شده‌اند برای توسعه خودرو، از جمله ویژگی‌های نسل بعدی کمک راننده و رانندگی خودران، استفاده می‌شوند.

با اجازه راننده، خودروهای ب‌ام‌و در هر یک از این سه موقعیت، بسته‌های داده را به مونیخ ارسال می‌کنند: زمانی که خودرو خاموش است، در حین خاموش شدن موتور در حالت توقف یا هنگام شارژ برای مدل‌های برقی.

خودرو داده‌ها را ذخیره می‌کند، سپس آنها را از طریق یک اتصال امن و در عین حال ساده موبایل به شرکت ارسال می‌کند. هزینه انتقال داده توسط مارک باواریا پرداخت می‌شود و با توجه به اطلاعات مورد نیاز فیلتر می‌شود.

به گفته فاگشلونگر، حدود ۴ نفر از هر ۵ مالک ب‌ام‌و موافقت می‌کنند که داده‌ها را برای اهداف ذکر شده به شرکت ارسال کنند. این خودروساز قبلا ۱.۲ میلیارد کیلومتر داده رانندگی در دنیای واقعی و به‌صورت ناشناس را از مشتریان خود به دست آورده است. انتظار می‌رود تا پایان سال بیش از ۲ میلیارد کیلومتر طی شود.

فاگشلونگر گفت: «ما این کار را فقط با اجازه هر مشتری انجام می‌دهیم و تقریبا ۸۰ درصد از مشتریان این کار را انجام می‌دهند. این به ما چیزهایی مانند مکان استفاده از کروز فعال، کنترل خطوط، نحوه استفاده از آن، خراب شدن سیستم‌ها و اینکه آیا مشتری از استفاده از آن راضی است را به ما نشان می‌دهد.»

برخی از چیزهایی که ب‌ام‌و با استفاده از این داده‌ها کشف کرده این است که ۶۰ درصد از مشتریان دارای نسخه حرفه‌ای ناوبری از کروز کنترل فعال استفاده می‌کنند. با این حال، تنها ۳۶ درصد از این مشتریان از کمک فرمان و عملکردهای حفظ خطوط استفاده کرده‌اند.

فاگشلونگر توضیح داد: «ما در حال تجزیه و تحلیل چرایی هستیم. شرایط در مناطق جغرافیایی کاملا متفاوت است و ما باید داده‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود که آیا به دلیل ترافیک متراکم یا شرایط جاده وضعیت فرق می‌کند و سپس برای بهبودهای مبتنی بر داده برنامه‌ریزی می‌شود.»

کد خبر 670245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha