چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاکستان امروز سفیر آمریکا در اسلام‌آباد را برای اعتراض به حملات موشکی هواپیماهای بدون‌سرنشین ایالات متحده به مناطق قبیله‌ای پاکستان در مرز با افغانستان فراخواند.

خبرگزاری اتریش از اسلام‌آباد گزارش داد، در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: «به آنه پترسون، سفیر آمریکا تاکید شد که دولت پاکستان به شدت این حملات موشکی را که به از دست رفتن نفوس گرانبها و اموال شد، محکوم می‌کند.»

در این بیانیه افزوده شده است: «تاکید شد که چنین حملاتی نقض حاکمیت پاکستان بوده و باید فورا متوقف شوند.»

این بیانیه سه روز پس از شلیک موشک از هواپیمای بدون سرنشین آمریکا صادر می‌شود که خانه محمد عمر، فرمانده محلی طالبان را در منطقه قبیله‌ای وزیرستان جنوبی ویران کرد و وی و 19 تن دیگر را کشت.

منطقه قبیله‌ای پاکستان که تحت حاکمیت دولت نیست، مامنی برای شبه‌نظامیان طالبان و القاعده محسوب می‌شود که از آنجا حملات فرامرزی به نیروهای بین‌المللی در افغانستان انجام می‌گیرد.

اسلام‌آباد بیش از 100 هزار نیرو را برای مهار تحرکات شبه‌نظامیان در طول این جبهه مستقر کرده و حملات گسترده‌ای را در این نواحی قبیله‌ای انجام داده است.

این تلاش‌ها به شورش‌ها خاتمه نداد و همین امر منجر به باز شدن دست آمریکا در تشدید حملات هوایی اخیرش در خاک پاکستان شد، اما بیشتر این حملات به گفته دولت پاکستان، تلفات غیرنظامی داشته‌اند.

کد خبر 67011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز