دونالد ترامپ در سخنان اخیر خود اعتراف کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مقابل جو بایدن پیروز نشد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ مدعی تقلب انتخاباتی و رأی‌دزدی شده بود، در مصاحبه اخیر خود گفت: من در انتخابات پیروز نشدم.

ترامپ این اعتراف را در گفت‌وگویی ویدئویی با هیئتی از تاریخ‌نویسان انجام داد، گفت‌وگویی که توسط جولیان زلیزر، ویراستار کتاب «ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ: اولین ارزیابی تاریخی» هماهنگ شده بود.

ترامپ با توصیف تلاش‌هایش برای واداشتن کره جنوبی به پرداخت هزینه بیشتر در قبال کمک نظامی آمریکا گفت، با پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی از «خوشحال‌ترین» رهبران جهان بود.

ترامپ گفت: «وقتی من در انتخابات پیروز نشدم، او (مون جائه این) خوشحال‌ترین شخص بود و چین... نه، ایران خوشحال‌ترین کشور.»

او ادامه داد: «قرار بود کره‌جنوبی ۵ میلیارد دلار در سال به ما بدهد، ۵ میلیارد دلار! اما وقتی من در انتخابات پیروز نشدم، معلوم است که خوشحال شد.»

ترامپ همچنین بار دیگر ادعای تقلب در این انتخابات را تکرار کرد و گفت: «در انتخابات تقلب شد و از دست رفت.»

عدم پذیرش شکست در انتخابات توسط ترامپ، موجب حمله‌ای مرگبار به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ شد و همچین تلاش برای باطل کردن انتخابات در دادگاه‌های ایالات کلیدی را در پی داشت - که غالبا با شکست مواجه شد.

کد خبر 668052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • .. IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    17 7
    متنفرم ازش خدا لعنتش کنه ک هم به مردم ایران ظلم کرد هم به کشور های دیگ راست میگن ترامپ یا بهتر بگم آمریکا شیطان بزرگ
  • شهروند IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    13 8
    ترامپ برای ایران خوب بود . چرا که با نادانی هاش متحدانش رو از خود ناراضی و این اتحاد سنتی اتحادیه اروپا ودیگر دوستانش از بین رفت. نادانی ی رهبر (رئیس جمهور آمریکا)باعث منزوی کردن اون کشور میشه و به نفع دشمنانش و ما از این نادانی ترامپ سود بردیم و حقانیت ایران مخصوصا در هسته ای در دنیا بیشتر تایید شد
  • شهباز IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    14 8
    ترامپ با خارج شدن از برجام منفورترین رئیس جمهور دنیا است آمریکا را زیر سوال بود به دنیا معرفی کرده عهد شکن کن و هیچ قابل اطمینان نیست همونجور که امام عزیز فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و همان جور که رهبر عزیزمان فرمودند آمریکا منفورترین رژیم کره زمین است
  • سعید IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    12 11
    آمریکا شیطان بزرگ است وترامپ هم ۴ سال ریاست شیطانی داشت
  • ایران جوان IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    3 3
    ترامپ ... کی باشه، ما ایرانیها از خودمون ضربه میخوریم. چرا مردم عادی نباید قدرت خرید مایحتاج زندگیشون رو داشته باشن ولی آقایون بالانشین آب جکوزیشون همیشه گرم باشه (فقط برای نمونه)
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    7 3
    این حرفها باید سند تاریخی بشه تا در روز حاکمیت مستضعفان بر مستکبران همه بدانند که چرا باج گیرندگان (امریکای جنایتکار) و باج دهندگان(کشورهای متحد محور شرارت نظیر عربستان و امارات و کره جنوبی و...) بسرکردگی اسرائیل غاصب چگونه اتحادیه ها و نحله های ضد فرهنگی براه انداخته و براحتی همنوعان و هموطنان خود( نظیر فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، عراق،ایران، کره شمالی، افغانستان و... ) را ذبح میکنند.
  • آرمین IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 2
    ترامپ اشتباه کرد با ایران در افتاد و جای توضیحش نیست که کجا ضربه فنی شد.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    3 4
    شیطان بزرگ یعنی امریکا،هیچ قلطی نمی تواند بکند
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    خاک بر سر مردم بدبخت و تو سری خور کره جنوبی و ژاپن سالهاست جنگ جهانی دوم به پایان رسیده مگر شما نمی تونید امنیت خود را تامین کنید