شرکت تسلا میزان تحویل خودروهای الکتریکی را برای سه ماهه اول گزارش کرد که تقریبا برآوردهای تحلیلگران را تایید کرده، اما تولید نسبت به سه ماهه قبل به دلیل اختلالات زنجیره تامین و تعلیق کارخانه چین کاهش یافته است.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در توییتی نوشت: «این یک سه ماهه *به‌طور استثنایی* سخت به دلیل وقفه‌های زنجیره تامین و سیاست کووید صفر چین بود. کار برجسته تیم تسلا و تامین‌کنندگان کلیدی ما را نجات داد.»

تسلا ۳۱ هزار و ۴۸ دستگاه خودرو را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ تحویل داد که نسبت به سه ماهه قبل رشد اندکی داشته و نسبت به سال قبل ۶۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های کارشناسی‌شده، وال‌استریت انتظار تحویل ۳۰۸ هزار و ۸۳۶ دستگاه داشت.

تسلا از ژانویه تا مارس ۳۰۵ هزار و ۴۰۷ دستگاه خودرو تولید کرد که نسبت به سه ماهه قبل که ۳۰۵ هزار و ۸۴۰ دستگاه بود، کاهشی اندک را نشان می‌دهد.

تسلا، باارزش‌ترین خودروساز جهان، بهتر از رقبا از همه‌گیری کووید و اختلالات زنجیره تامین عبور کرده و کارخانه جدیدش در شانگهای باعث رشد آن شده است.

اما افزایش اخیر موارد کووید-۱۹ در چین، تسلا را مجبور کرده است که به طور موقت تولید در کارخانه شانگهای را برای چند روز در ماه‌های مارس و آوریل به حالت تعلیق درآورد، زیرا شهر برای آزمایش ساکنان برای این بیماری قرنطینه شده است.

بیشتر بخوانید:

تسلا اعلام کرد که در مجموع ۲۹۵ هزار و ۳۲۴ خودروی سدان مدل ۳ و خودروی اسپورت مدل Y فروخته و در حالی است که ۱۴۷۲۴ سدان لوکس مدل S و SUV ممتاز مدل X را به مشتریان تحویل داده است.

کد خبر 667426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha