همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در صدر هیاتی فرهنگی برای شرکت در مراسم رونمایی از دایره المعارف شعرای عرب زبان وارد کویت شد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل که به دعوت موسسه آفرینش‌های ادبی عبدالعزیز البابطین میزبان این مراسم به کویت دعوت شده است، در بدو ورود به کویت هدف از این سفر را تبادل فرهنگی و ادبی میان دو کشور خواند.

وی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سفرم به کویت به دعوت عبدالعزیر بابطین رئیس موسسه آفرینش‌های ادبی البابطین صورت گرفته است و در این همایش که از فردا آغاز خواهد شد از یک مجموعه اشعار شعرای عرب زبان از جمله برخی شاعران ایرانی، رونمایی خواهد شد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: با توجه به حضور شعر عربی در ایران و سهم شاعران ایرانی در شعر عربی وتاثیر شعر فارسی بر شعر عربی طی قرن‌های گذشته، ارتباط بین محافل ادبی ایران با این مجموعه ضروری به نظر می‌رسد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: ما باید سهم ایران را در شعر عربی و نیز تاثیر شعر عربی بر فارسی و داد و ستد متفابل بین شعر و نثر میان این دو زبان را به نحو مناسب بیان کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار این مراسم جلساتی نیز به گفت و گوی فرهنگ‌ها اختصاص یافته است و عده‌ای از سخنرانان دعوت شده‌اند تا حول محور گفت و گوی فرهنگ‌ها و زوایای مختلف آن سخنرانی کنند.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی همچنین قرار است با جاسم الخرافی رئیس مجلس کویت و برخی از مسئولان فرهنگی اجتماعی این کشور و نیز ایرانیان مقیم کویت دیدار و گفت و گو کند.

هیات فرهنگی ایران را محمد علی ابطحی رئیس موسسه گفتگوی ادیان، اکبر ایرانی قمی رئیس مرکز میراث مکتوب و شماری از اساتید دانشگاه‌های ایران همراهی می‌کنند.

کد خبر 66732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز