بانوان جهادی و داوطلب «حنیفا» اعتقاد دارند سال نو وقتی با جهاد و به نیت محرومیت زدایی در مناطق محروم آغاز شود، تازگی و فرح بخشی‌اش برای جهادگران دوچندان خواهد بود. امسال نوروز اعضای این گروه جهادی تا پایان فروردین را در مناطق محروم و در کنار کودکان و خانواده های نیازمند سپری می‌کنند تا با شکفتن شکوفه‌های بهاری، شکوفه لبخند برلب‌های آنها بنشانند.

حنیفا

همشهری آنلاین -ثریا روزبهانی: امسال نوروز گروه «حنیفا» اردوی جهادی خود را از دوم تا پایان فروردین ماه در روستای در بخش زرده از توابع روستای دالاهو استان کرمانشاه برگزار می‌کند. » «نسترن دانه‌کار» مسئول گروه جهادی حنیفا درباره اردوی جهادی بانوان در استان کرمانشاه می‌گوید: «گروه حنیفا نزدیک به سه سال است که در این‌ روستا مرکزی را با هدف آموزش به کودکان و بانوان روستا راه اندازی کرده است. به همین خاطر شناخته مطلوبی نسبت به جمعیت و خانواده‌های این‌روستا داریم و هم نقاط ضعف آن را به خوبی می‌شناسیم. اغلب فعالیت‌های گروه جهادی حنیفا در این‌ روستا به ارائه خدمات به کودکان و مادران معطوف می‌شود. برای مثال تعدادی از حرفه‌های هنری که بانوان روستایی می‌توانند در خانه آن را انجام بدهند مانند خیاطی گلدوزی، ربان دوزی، عروسک‌سازی، قلاب‌بافی و غیره را به صورت تخصصی به آنها آموزش می‌دهیم. در واقع این آموزش‌ها اصولی و حرفه‌ای است و گذرا و موقتی نیست. چون قصد داریم بعد از این دوره، هنرهای آنها را به مرحله تولید برسانیم و به سایر افراد و گردشگران عرضه کنیم.»

بهار جهادی حنیفا در زرده

تماشای فیلم سینمایی دسته‌جمعی

وی در ادامه به فعالیت‌های ویژه برای کودکان اشاره می‌کند و می‌گوید : «برای گروه سنی کودکان هم شناسایی مهارت و علایق آنها از جمله الویت‌های این اردوی جهادی است. برپایی کلاس‌های تقویتی دروس یا آشنایی با موضوعات فرهنگی از شاخصه‌های مهم اجرایی این اردو برای کودکان به شمار می‌رود. همچنین برگزاری کلاس‌های هنری، جشن و... هم در برنامه قرار دارد. چون این‌روستا به سینما دور است و اغلب خانواده‌های روستا سینما نرفته‌اند، می‌خواهیم برای اهالی فیلم پخش کنیم و اهالی دسته‌جمعی تماشا کنند. در کنار برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بسته‌های ارزاق نیز تهیه و آماده شده است که در این مدت بین خانواده‌های نیازمند و محروم توزیع می‌شود.»

شارژ می‌شویم
دانه کار در ادامه از اهداف این اردوهای جهادی یاد می‌کند و می‌گوید: «هدف از برپایی اردوی جهادی، منسجم‌ و رسمی‌تر شدن فعالیت‌های جهادی است. علاوه بر این موضوع در اردوی عیدانه، در کنار سایر افراد گروه، برنامه‌هایی را که قرار است در مدت یکسال در مناطق محروم برگزار شوند، پیش بینی و برنامه‌ریزی خواهد شد و از سوی دیگر نقاط قوت و ضعف این طرح‌ها بررسی می‌شوند همچنین افراد گروه نیاز دارند تا مدت به مدت روحیه آنها را تقویت کرد. به همین دلیل با رفتن به اردوی جهادی می‌توان آنها را دوباره شارژ و انرژی مضاعفی به‌آنها تزریق کرد. در اردوهای جهادی گام اول کشتن نفس و گذشتن از خود نیروی داوطلب است در این اردوها اینکه من چه کاره هستم چه شغلی دارم شخصیتم چگونه است دیگر اهمیتی ندارد آنجا فقط خدمتگزار مردم و کودکان هستیم شاید یکسری فعالیت‌ها را که می‌توانیم در خانه انجام بدهیم و اگر از شما بخواهند تمایلی به انجام آن نداشته باشید، اما وقتی در این اردوها در موقعیت مشابه قرار می‌گیریم و قصد داریم برای رضای خدا فعالیتی را انجام بدهیم هر کاری می‌کنیم.»

کد خبر 667261

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha